TyraTok

Livet är ett äventyr!

Långläsning

Publicerad 2008-12-07 11:58:27 i Allmänt,

Hamnar man här med kaffekoppen kan man bli kvar hur länge som helst när man följer de slingriga vägarna på bloggen.
Så många livsöden,  underhållning och sorgesamt, intressant och vardagligt... fascinerande.
Det jag inte läser är dessa ytliga tomma modebloggar, dom ger mej ingenting.
Människor som fyller sin vardag med shopping, blåser flera tusen i månaden på kläder och smink... yeak!

Jag menar, visst handlar jag grejer och tröstshoppar med för den delen, men det är inte en så stor grej att jag gör det till min livsstil, det måste finnas mer substans.
Mitt huvudsyfte är inte att gå omkring och se så ärtig och inne ut att hela mitt liv kretsar kring det.
Men men... alla är olika...

Nu har jag tillbringat nog tid här för dagen tror jag.
Tvättmaskinan har stannat så de gamla vardagsrumsgardinerna ska hängas upp, huset dammsugas, sovrummet ja... just ja... och disken diskas och julkorten bör bli klara denna helg.
S meddelade på MSN att julskyltningen börjar klockan två så jag har i alla fall två timmar på mej att stöka runt om jag startar NU!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-12-07 13:22:22

Hihi, nu väntar jag bara på att Rebecca ska börja baka. Tror jag dammsuger efter det faktiskt.

Må gott!

Kram

Postat av: Ann

Publicerad 2008-12-08 05:26:08

God morgon ! Tack för tipset! Ska kolla upp det:)

Postat av: Berith

Publicerad 2008-12-08 08:58:31

Ja nu är det full fart för många inför den stundande helgen! Själva har vi trappat ner på det hela sedan alla tjejerna är utflugna. Ingen hysteri för vår del vilket känns jätteskönt. Förr var det ett bakande och fixande så man var helt slut när julaftonen kom...nu tar vi det lite lagom..(vad nu det är)

Ha de

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-08 20:25:03

Nej, inte katten bryr jag mig om dessa modebloggar, eller värre ändå, wannabemodebloggar, fast med dem kan jag ha ett visst överseende för de är ofta tjejer i yngre tonåren, som drömmer om shopping och mode. Eller kändisblajet... Men vet du, jag är heller inte intresserad av alla inredningsbloggar med alla vita, shabbychic, zinkbaljor, lantliga, strutveckarövningar. Det verkar gå 13 på dussinet. Nää... Någon som betraktar vardagen på ett personligt vis och kan beskriva det på ett intressant sätt, DET fångar mig.

Postat av: carina

Publicerad 2008-12-10 18:29:01

Visst är det spännande att slingra runt i bloggvärlden, rätt som det är hittar man små guldkorn.

En del är så ytliga, undrar om det är ett spel eller om det är på riktigt.

men man kan ju uppenbarligen tjäna pengar på att blaja på...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela