TyraTok

Livet är ett äventyr!

Nästa jobb...

Publicerad 2008-12-20 09:11:02 i Allmänt,

Klev ut vid 15.45-tiden igår från det stora gråa huset och återvänder inte förrän 29/12,  känns lite skönt.
Hösten har varit rätt intensiv med allt nytt man ska lära sej, men väldigt, väldigt rolig.
Hann klart allt som skulle göras före jul dessutom så nu kan jag börja köra blommor utan att fundera över vad jag skulle gjort mer.

Ska bara ta ut hundarna en sväng nu innan jag åker in till staden och börjar lasta bilen full med blomster, mest stora julgrupper, som ska levereras kors och tvärs i staden, och utanför med för den delen.
Mannen höll på med genomgång av min diesel-pärla så jag inte blir stående någonstans i går kväll när jag kom hem.
Hoppas jag inte blir stoppad av Tusse Batong för vindrutan är spräckt rätt rejält, vet  inte om det är bötervarning ännu.
Ska bytas i januari, när blom-lönen kommer.

Har hunnit få upp lite julgrejer här på morgonen och slagit in lite paket men mycket återstår.
Fast igår enades vi i alla fall om vart granen ska stå!
Vi är ju lite övermöblerade just nu med dotter D:s stora elpiano och hundburen i vardagsrummet.
Hon känner trygghet i buren, det märks, därför har den fått stå kvar men nu har hon ju varit här i 1 1/2 år så nu kanske den kan vara i bilen, där den ska vara.
Hon har ju faktiskt en säng, likadan som Tequilas fast mindre.
Så envisas dom med att ligga i varandras sängar så Teq får knöla ihop sej som en ostkrok för att få plats.
Men det är ju deras val...


Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2008-12-20 11:14:46

Tack!

Hoppas det gick bra med blommorna!

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-20 20:43:24

Hoppas blomsterleveranserna gick bra och att bilen inte tjurade på något vis.

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-12-20 21:31:12

Hejsan!

JA, det är ju det som är så vansinnigt när några, massa, tokar kommer och ska komma med en massa ursäkter för att få bråka..såå dumt.

Och det har inte ens med ursprungämnet att göra.

Det var fösta gången som jag stod sådär så det vara bara kul att kolla läget.

HA en skön kväll!

KRAM





Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela