TyraTok

Livet är ett äventyr!

Noll och intet...

Publicerad 2008-12-14 18:28:52 i Allmänt,

... blev det av mina planer!

Precis när jag druckit ur kaffet och skulle duscha ringer mannen.
Klä på dej så ska vi hämta en julgran, hojtar han sådär norskt hurtigt.
Hmmm...  duschen fick vänta, lika bra att lyda order.
Tog en stund innan han kom dock för han hade skjutit ett rådjur som skulle till slakteriet först.
Smilla börjar haja det där med jakt nu och drev så fint.

Upptäckte till min sorg att det var plusgrader, jag hade byltat på mej rejält i onödan.
Men det var skönt ändå att komma ut i skogen, och han hade redan sett ut en gran så jag behövde inte pulsa att för långt i den djupa, blöta, tunga snön.
Fast jag var som vanligt inte hundra procent säker på den, ville kolla runt lite om jag inte kunde hitta en snyggare... ska man aldrig vara nöjd!?
Men jag kapitulerade och vi tog den han valt.



Sedan åkte vi runt på skogsvägarna och tittade vilka foderautomater som rådjuren ätit ur.



Här hade dom inte varit alls så den ska tydligen flyttas.
Dom är omtänksamma dom där jägarna som göder upp djuren så dom blir feta tills vi ska äta dom. ;o)

När vi var på väg hem fick vi möte på den smala vägen men gubbsen vid rattarna kom överens om att det skulle funka att mötas och det gick  med en hårsmån.
Vi hjälper varann om det händer nåt, hojtar gubben i andra bilen och vips gled vårt högra framdäck ner i diket!
Shit skrek jag, och såg som vanligt skräcksyner framför mej fast diket inte var djupt alls, bara snöfyllt så bilen sögs fast.
Men det räckte med att mannen klev ner i diket och lyfte medans jag backade så var vi uppe på vägen igen, så dom slapp hjälpa oss.
Fast dom hade i alla fall stannat och klivit ur, det är lite mer go i folk här på landet vad gäller hjälpsamhet tycker jag.

Har tagit en bild på mitt lila snygga armband av tennbroderi förresten.



Jättefint tycker jag!
Har alltid velat lära mej tennbroderi men nu ser jag rätt risigt och har inget bra grepp i högerhanden så det är nog alldelse för pillrigt för mej, jag fortsätter med pärlorna, lite kortmaker och målande tror jag.
Gillar att sy också, ska korta av en brun manchesterkjol ikväll så den blir användbar igen.

Men först, hundrastning!

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2008-12-14 18:30:22

Jättefint armband! Ja när ska man fatta barnen överlever utan en i allafall en vecka!

Postat av: Linda P

Publicerad 2008-12-14 19:28:53

Låter som du har haft en skön helg!! Ja nu är alla julklappar inslagna och väntar på rimmet - det gör jag sista kvällen!! Men julkorten ligger bara och väntar, vill ju inte vara för tidig. Har du fått något julkort än? KRAM

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-14 19:55:10

Jag gillar också tennbroderi, en fd arbetskamrat är jätteduktig. Du som verkar så händig, du skulle säkert klara av det! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-12-14 19:59:09

Trevlig kväll! :)

Postat av: Tanten

Publicerad 2008-12-15 06:47:54

Vilket fint armband. Dessutom låter det mysigt att få ut till skog för en julgran och du om man inte hinner med att julstäda kan man alltid dämpa belysningen lite extra.

Postat av: TT

Publicerad 2008-12-15 08:12:30

Tack för era trevliga inlägg!

Tanten, en väldigt bra idé, endast julgransljus och stearin kan ju bli en ny tradition.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela