TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ops, I did it again!

Publicerad 2008-12-01 15:53:54 i Allmänt,

Japp, da capo!

Åter vann jag högvinsten på vinlotteriet lagom till jul!
Fick botanisera på gottebordet och välja ut 8 flaskor minsann.
Samma sak hände ju förra året på gamla jobbet.
Precis efter jag fått min fortkörningsböter 22/12 på 2400 sura kronor, ringde maskinist H och berättade att jag vunnit storpotten, tror det var fler flaskor då till och med.

Det blir till att släpa hem vinsten i omgångar,haha.
En flaska har jag sparat så M och jag ska ha lite gott före julfesten 17/12, men resten tar jag hem.
Har letat länge efter ett snyggt vinställ, nu blev det plötsligt ett akut problem.
Det är ju sällan jag har så många flaskor stående, dom blir liksom inte gamla i vårt hus...



Kanske ska man ha ett låsbart som det här, men det var ju utomordentligt fult!
Ser ut som en hundbur, då kan man lika gärna ta in den från bilen och modulera om.
Jag såg ju ett skapligt igår när vi var i Hallsta,  får kanske åka den vägen hem och kolla igen.

Igår var vi även på Åsby, och där kunde man handlat hur mycket som helst.
Jag är ingen stor älskare av pynt men jag köpte en tomte, en fin blomma och servetter i alla fall.
Deras sätt att skylta och pynta väckte i alla fall köplusten!

Ska göra sista rycket här innan A hämtar mej för ett ragga-pass, gud så nyttig man är ibland! ;o)

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-02 20:41:01

Så kul att vinna så där! Jag vinner aldrig! Undrar om det kan bero på att jag aldrig deltar i något lotteri eller köper dito heller?



Här kan du se Carolins nya vinkyl: http://ungkvinnas.blogg.se/2008/november/vinkyl.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela