TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sent samtal!

Publicerad 2008-12-15 08:22:46 i Allmänt,

Somnade från TV:n trots allt igår, men väcktes av att mobilen ringde vid halv ett.
Alltså... man bara stelnar och blir iskall innan man famlat sej upp och försöker fokusera på den lilla displayen för att se vem som ringer i denna okristliga timme, så nervös så hjärtat nästan bultar sej ur kroppen.

Det var min bror!
Han var jätteförvånad över att jag sov och speciellt paff att jag var hemma, och jag fattade ingenting!
Han hade kopplat upp sin fax och då testade han den genom att ringa upp till vår stuga och där var det upptaget!
Alltså drog han slutsatsen att jag var där och pratade i telefonen, men det var jag ju inte.
Jag låg nedbäddad under mitt gosiga täcke hemma i byhåla.

Jag testade också att ringa dit från vår hemtelefon och då gav Telia kundbeskedet att numret har upphört!?
Ringde från en annan mobil och då var det upptaget!?
Helt skumt!
Nog för att ledningarna ofta är trasiga där uppe och nu har dom ju problem med tung snö i Ludvika-trakten men vi har aldrig haft upptaget när det pajat förut.
Broder skulle åka upp idag och kolla i alla fall.

Idag är det minusgrader så jag frös lite om benen när jag knatade från Lögarängen till jobbet men jag tar det, bara jag slipper slask, och jag kan ju faktiskt klä mej vettigare!
Femtonde idag, mycket att göra på jobbet.
Det är det magiska brytdatumet när allt ska ligga rätt och alla ska vara placerade inför den stora körningen, så det är bäst att börja göra det jag har betalt för att pyssla med!

Telia har ju sagt att dom eventuellt kommer att ta bort telefonen för att den används så lite, i princip aldrig och det kostar dem en hel del att underhålla ledningarna.
Men då talar dom väl om för oss först att den blir avstängd??

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-15 20:15:58

Ingen risk att det var någon där som pratade i telefonen då? Hemska tanke!!!

Postat av: TT

Publicerad 2008-12-16 08:16:32

Anne, det var väl lite av våran tanke också, men har inte hört något av brorsan ännu så det var väl inte så.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela