TyraTok

Livet är ett äventyr!

Skyltsöndagen

Publicerad 2008-12-08 22:57:19 i Allmänt,

Julskyltningen ja... har aldrig under mina tre år här i byn sett så mycket folk under skyltsöndagen!
S och jag for runt i butikerna och på loppisarna och tappade bort hennes gamla mor med jämna mellanrum.
Till slut tröttnade damen och cyklade hem.
Jag köpte lite smått, en fin skål till min orkidé för 25 kr och två gamla ljusstakar i omålad furu för 5 kr styck.
Den ena ser ut så här efter min behandling.



Lite vit färg och så decoupage med guldmönstrad servett så vart den aningens annorlunda.
Får se vad det blir av den andra, den var lackad så jag måste slipa den först, sen blir den nog... ja gissa... kanske lila!

S och hennes mor hade fått varsin gul reflexväst från VL,  fast hennes mamma kallade den skyddshjälm, haha.
Jag fick den ena mot en ljuslykta så jag syns när jag rastar hundarna.
S såg en lykta på loppis hon ville ha, men jag sa att hon kunde få min för jag har tröttnat på den.
Rätt snygg keramik i form av en kakelugn med öppna luckor och en svart katt, men jag har haft den i 20 år så nu kan den flytta.
Dessutom är det rosa blommor på för den blåa köpte min kompis, och rosa grejer passar inte in här.

I vår lilla trädgård hade mannen pyntat fint, tur det för tipspromenaden började i djuraffären med marschaller in mot centrum.
Det förpliktar att bo centralt minsann även om det är i en byhåla.
Sedan åt vi rådjursbiff med god sås och potatisklyftor, kollade Parlamentet och Wallander, och ja, det var andra advent.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-12-09 21:31:44

Så jättefin ljusstaken blev när du fixat den!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela