TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sorg... och lite glädje

Publicerad 2008-12-17 16:41:35 i Allmänt,

Tog tåget in i morse eftersom jag lånat ut bilen till sonen.
Jag fick en stor klump i halsen när jag stod på perrongen och tänkte på den stackars familjen som aldrig kommer att få känna att någonting är sej likt efter den tragiska olyckan... dumma unge, känner jag ilsket.
Vilket fruktansvärt besked för föräldrar att få, att ens barn förolyckats... fick hålla tillbaks tårar hela vägen in till sta´n.

Men här har dagen i alla fall gått fort!
Har packat utskick som en tok, många barn som ska börja i förskoleklasser och skolor till hösten.
Nu är klockan halv fem och vi är några få tappra som inte åker hem mellan arbetsdagens slut och festens start.
Vi ska ju ner till Stadshusrestaurangen på julfest så vinet står på kylning, ska bli trevligt.
Hörde dessutom att vi inte får julbord, det ska bli skönt för julmaten tröttnar jag på rätt fort.

Jag vann förresten en flaska rött idag på vinlotteriet så jag gick plusminusnoll.
Åkte in med en flaska i kassen och åker hem med en annan.
Storpotten kan jag inte få igen i år för det är en vincirkel och där fick jag ju mina åtta flaskor förra gången, men i lotteriet kan jag, om jag har tur, vinna en flaska varje gång.

Nähä, ska man försöka fiffla till partyfacet och piffa till sej lite innan korkarna flyger! :o)

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2008-12-17 17:54:22

Hoppas du får en skojjig kväll!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-12-17 21:27:05

Men vad är det som har hänt? Tågolycka?

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-17 22:40:43

Jag har något åt dig på bloggen...

Postat av: TT

Publicerad 2008-12-18 08:43:00

Tanten, jag fick en jättelyckad kväll! :o)



Anonym, det handlar om ett tragiskt självmord, eller som jag tror, en oerhört tragisk olyckshändelse.



Anne, TACK snälla!! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela