TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tjugosju stycken...

Publicerad 2008-12-21 22:44:40 i Allmänt,

...bud kördes ut idag och det gick så bra så man inte trodde det är sant!

Klev upp strax före tio, hann dammsuga, damma bokhyllan, duscha,  rasta och kardaTequila, som fäller som värsta ryamattan nu!? 
Sedan färd in mot staden på halkig väg för att hämta dotter D hos dotter J.

Vi lastade snabbt och drog mot Tillberga, som jag känner igen rätt bra eftersom min farfar bodde där när jag var liten.
Sedan blev det Göksåsen, eh... förlåt... Hökåsen numera när inte S bor där längre.
Snabbt avklarat så vi åkte in på Burger King för att mätta magarna och göra upp en plan över gytterkvarteren på Gryta.
Men jag har ju kört där några år så det gick bra det med.
Rönnby känner jag också till så det svischade vi förbi och så var det Gideonsberg/Haga kvar och det känner vi båda till rätt bra.
Enda abret var att det är snorhalt ute, ibland när man skulle kliva ur bilen gled benet iväg så man gjorde värsta akrobatnumret för att överhuvudtaget kunna hålla kroppen i styr.

Kan man tänka att nästan alla var hemma och tog emot sina blomster och de få som inte var det hade uppgett att vi fick ställa påsarna vid dörren!?
Ska bli spännande att se hur mycket det blir de två sista dagarna... eller inte...?

När jag kom hem strax efter fem stod ett par vita tygskor nere i hallen!
Mitt i vintern... men kors i taket, fjortisen var här för första gången detta år!?
Ja alltså, sambons dotter som bor två byhålor bort och inte hälsar på alltför ofta.
Kul att se henne, verkligen!
Vi käkade god mat som stod klar och sedan spelade vi en massa vändor Maxi-yatzy... fasen vad invecklat det var då!
Men kul, speciellt för att K var hemma och ville spela.

Sedan skulle hon köras hem och jag följde med för jag läste i VLT på nätet att en lodjur irrade efter stora vägen någon mil härifrån, men inte fasen var det kvar när vi kom.
Fast jag har stött på lo tre gånger de senaste åren men det hade varit kul att se i alla fall.

Mannen hade tillsammans med sin dotter beställt en fin julgrupp via nätet  till sin mamma/farmor som skulle levereras dagen för julafton.
Som tur var ringde han och checkade så hon skulle vara hemma, för det skulle hon inte.
Hon skulle iväg till sin yngsta son bortåt Mo i Rana imorgon och bli borta till efter nyår.
Blev ett himla bestyr att försöka fixa till så hon inte fick leveransen... jisses.
Kolla först och beställ sedan sa jag, inte poppis, haha.

Nu är det nattadags för ett litet blombud!

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2008-12-22 06:12:34

God morgon! Hahahah! Ja det kan man undra! Men det brukar försvinna:))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela