TyraTok

Livet är ett äventyr!

Trettiosex bud...

Publicerad 2008-12-20 22:34:14 i Allmänt,

... hann jag få ut idag och det tog fasen hela dagen.
Vad ringrostig man är... inte konstig när man bara gör det några dagar per år... första dagen är ett rejält hästpass men sedan får man det att flyta och man kommer igång.

Fick en tjuga i dricks av en rar äldre dam och en liten farbror ville ha lite tips angående sin azalea.
Jag förklarade att jag bara kör ut blommor, inte är expert men han lotsade in mej i köket för att visa sin vissna blomma.
Tror han var lite ensam i sitt stora hus... som tyvärr många är under julen.

Annars har det gått bra, bilen höll och vädret vart inte så illa som jag befarade när snöblandat regn öste mot vindrutan under min färd mot staden.
Käkade lunch på L-badet, vart bjuden på gårdagens räksallad, den är sååå god!!
Tack J och A-K för det!¨
Kul att träffa Berith och kramas lite och HW som jag inte sett sen i somras.

Imorgon är det inte hämtning förrän 12.30 så vi köpte pizza och drack lite glögg.
Dotter D ska vara med imorgon, jag behöver en kartläsare för det finns trots allt några som vägar jag inte hittar i staden och inte såg jag i min lilla kartbok vart dom låg heller för brillorna låg hemma.
Bl a hade en äldre dam ringt och undrat vart hennes blomma var, haha, jag hade spart den till sist så jag skulle kunna fråga brorsan när han vaknade.
Nu förklarar blomsterchiefen så hon fick den inom några minuter.
Staden är inte stor men några kryphål finns det allt.

Men nu ska jag kravla mej i bingen, är så trött som om jag hade kört ut 136 bud... och det är tre dagar kvar!

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2008-12-21 11:42:38

Du får tänka på pengarna som kommer sen...L

DÅ brukar allt genast bli lättare!



Postat av: Ragnvi

Publicerad 2008-12-21 12:41:52

God Jul på Dig! Snacka om att ränna! Fast du får ju betalt....

Kramen!

Postat av: anne

Publicerad 2008-12-21 20:11:30

Bra jobbat! Men hur många bud fick du ut?

Postat av: Berith

Publicerad 2008-12-21 21:35:30

Oj oj oj, slit inte ut dig nu när du väl är ledig från ditt ordinarie jobb! Tack för kramen!

Hoppas du får en riktigt skön och fin jul. Hälsa till mannen och dotter J från mej!

Kramelikram

Postat av: TT

Publicerad 2008-12-21 22:21:14

Linda och Ragnvi, att tänka på pengarna underlättar rännandet! :o)

Anne, idag stannade det på 27 bud, bra för att vara en enda hämtning.



Berith, mannen hälsar tillbaks och jag sliter inte direkt... inte ännu i alla fall. ;o)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela