TyraTok

Livet är ett äventyr!

Trevligt...

Publicerad 2008-12-30 22:31:19 i Allmänt,

... var det att fira A idag!
Hennes pappa, som är över 80 år men pigg som en lärka gav mej en bamsekram när jag kom, liksom hennes yngsta dotter.
Den snyggingen vägde bara 590 gram när hon föddes i vecka 24, men nu är hon lång och sååå snygg och har börjat gymnasiet.
A:s två söner kom också, den ena med sin trevliga flickvän och vi åt dom goda pajerna som A totat ihop under dagen.
A har också en dotter J men hon var i Göteborg hos pojkvännen.

A och jag har känt varandra i snart 30 år, spelat fotboll och innebandy ihop och fick våra första barn, söner, i augusti-82.
Så har det trillat på, jag fick dotter J i januari 84, sedan dotter D i januari 86 och sen kom A;s son S i februari samma år.
Sedan fick hon J i december 88.
Så skulle det inte vara fler men när vi var i min stuga och åkte skidor vintern 92 var hon så seg och trött.
Du är gravid sa jag, nej sa hon, jag har spiral.
Jo tjena vad den hade hjälpt.
Hon var gravid och eftersom spiralen satt fast i huvudet på lilla L så föddes hon så tidigt.
Men det gick bra till slut och sedan var det slut med barnafödandet för hennes del.

När jag kom hem invigde vi våffeljärnet vi fick av sonen i julklapp, inspirerad av Kattis.
Goda våfflor blev det, jag fick i mej tre stycken fast jag egentligen var mätt.
Gud vad jag ska få banta i vår!

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-12-31 09:56:18

Vill önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR.

Kramelikram

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-12-31 09:59:00

Hihihi, kul att du invigde våffeljärnet. Visst är det gott ibland!?

Ha det trevligt i dag o kväll!

GOTT NYTT ÅR!!

KRam

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-12-31 09:59:15

Hihihi, kul att du invigde våffeljärnet. Visst är det gott ibland!?

Ha det trevligt i dag o kväll!

GOTT NYTT ÅR!!

Kram

Postat av: E

Publicerad 2008-12-31 10:54:15

Gott Slut och ett alldeles otroligt Gott Nytt År vill jag önska dej (er)! :0)



Kram//E

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela