TyraTok

Livet är ett äventyr!

Stadsbesök

Publicerad 2008-12-06 11:51:05 i Allmänt,

Just precis när jag jag börjar skriva här, ringer mannen som försvann ut för någon timme sen.
Han undrar om jag är påklädd,  vill åka in till staden.
Hundpejlen har tydligen slocknat och det regnar så jakten blev väldigt kort idag.
Ja, regnet brukar inte vara något hinder eftersom jägarna verkligen lever efter den slitna talesättet att det inte finns något dåligt väder utan bara dåliga kläder.
Men utan pejlen kan Smilla försvinna väldigt långt utan att man har koll och då kan jaktdagen bli hur lång som helst.

Själv sitter jag i pyjamasen och äter pepparkaka och dricker kaffe... nyttig frukost!
Pillade ihop halsbandet jag trädde igår, så lite nytta har jag gjort, annars mest bara suttit här och spelat alfapet efter det att jag klev upp vid tio-tiden.
Funderade på om jag ska storstäda sovrummet idag, men nu löste ju det sej, jag slipper.
I alla fall nu... kanske hinner sen... om jag vill...

Har ingen energi, en gnagande oroskänsla i magen och huvudvärk.
Huvudvärken kan jag spåra till att jag provade två glas av mitt vunna hjortronvin igår kväll.
Gott som 17, men antagligen huvudvärksgivande.
För det kan ju inte vara lasagnen jag snodde ihop!? ;o)

Oroskänslan vet jag ju vart den kommer ifrån... men det är ett annat kapitel som inte ska dryftas här.
Tack för er omtanke kära gamla arbetskamrater! <3

Nehejnej, får kasta på mej lite kläder och vara klar när skogsmannen kommer hem.
Måste kolla kontot hur dyrt vinställ jag kan köpa dessutom för nu har jag släpat hem alla mina vinflaskor från jobbet.
Har tagit dem i omgångar, två och två,  sista kassen igår innehöll tre för då hade jag bilen nära.
Tyvärr har glömt vilken ny kod jag valde till telefonbanken så jag måste logga in på nätbanken varje gång jag vill veta.
Har önskat mej ett bättre ekonomiskt ordningssinne i julklapp i många år nu men ingen tomte har kommit med det!?

Skönt att skingra tankar och åka ut, se lite folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela