TyraTok

Livet är ett äventyr!

Dravel-TV!

Publicerad 2008-02-09 20:33:24 i Allmänt,

Nej, nu fick jag fly från TV:n.
Efter inledningen med de läckra pudelpojkarna börjar dravlet... kan det bli värre?!

Arbetsdagen på fem timmar blev något längre... en dam svimmade i duschen och jag fick rusa dit... sån´t gillar jag INTE.
Hon hade kvicknat till när jag kom, visade sej ha diabetes dessutom. Ilade efter en sockerbit och baxade henne till sitt skåp men insåg att hon inte piggnade till som hon skulle.
Tvingade i henne vatten och banan  och hon ville ta en taxi hem men kallsvetten rann och hon var likblek och kunde inte stå, så hon gav med sej på mitt tjat om ambulans.
Den kom omsider, jag satt med henne så stackars S fick stänga caféet själv.
Hoppas det gick bra för den lilla damen.

Dagen annars har gått fort, jobbade med effektiva S, den finska mentaliteten känns så bekant! :o) 
Så har man så mycket att prata om när man ses och jobbar ihop så sällan.
Lite seg var man väl efter igårkvällen med matlagning och ätande, man jag körde ju så  huvudet hängde i alla fall med idag.
Kvällen igår var annars lyckad, trevlig sätt att umgås när man lagar mat ihop!
Så fick vi ta hem dom snygga förklädena i jeanstyg så mannen har nåt att laga mat i!

Väl hemma var huset fullt så det fikades och så fick jag Nationalteatern och lite annat smått och gott in i burken av P och han fick Mustasch av mej!  Jäkla bra band!
Så fick vi hundarna rastade av P:s dotter med kompis, så skönt.

Nu Berith, nu dricker jag vin! ;o)

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-02-10 09:16:48

Ha ha du är för jäkla rolig......Jag har inte druckit vin, men en och annan alkoholhaltig dryck har slunkit ner under fredag o lördag (var bortbjudna igår kväll)Två dar i rad, det du är mycket för att vara jag.....ha ha.
Hoppas vinet var gott!!

Postat av: TT

Publicerad 2008-02-10 12:10:44

Berith! Minsann, två dagar på raken!
Det här får vi ta en allvarlig diskussion om! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela