TyraTok

Livet är ett äventyr!

Flytt

Publicerad 2008-02-29 08:29:42 i Allmänt,

Börjar bli allvarligt oroad... fast jag känner mej nöjd ändå på något konstigt vis... solen skiner och jag sover inte bort vädret...

Idag klev jag upp 6.40 trots att jag inte ska vara i sta´n förräns vid 11-draget för att hjälpa dotter J att tömma sin etta.
Vi hinner köra i två timmar innan jag ska börja jobba 13.00.  Tur att båda lägenheterna och jobbet ligger i samma kvarter.
Spännande!  Jag älskar flyttar, även om det inte är jag själv som får flytta nu, fast jag så gärna vill!!
Mannen har åkt till skogen på harjakt och jag njuter av morgonkaffet och tystnaden.

Igår for jag runt med dotter J och inhandlade lite smått och gott till både henne och mej.
Äntligen har jag köpt blomjord så mina stackars förtvinade blommor ska få lite större plats om fötterna.
Inhandlade även nya gardiner till matplatsen men när jag kom hem var det bara en längd i förpackningen.
Faan, tänk om man kunde ta sej tid att läsa noga på paketen innan man handlar... suck.
Tänkte först klippa isär den till två men det skulle se så fjuttigt ut så jag övertalade mannen att vi skulle åka in igen.
Han var inte svårövertalad när jag nämnde att jag skulle köpa en födelsedagspresent till honom samtidigt... äntligen, och när han hörde vad jag tänkte köpa fick han snabbt på sej skor och jacka och var sååå nöjd när han fick sin GPS till bilen.
Numer duger det inte med kartor och vägskyltar, nu ska man ha en röst som talar om för en vart man ska... men nå... den blir nog bra att ha.
Eventuellt blir det Norgeresa snart för mannens favoritfarbror har dött och han vill vara med på begravningen, trots att den ska vara uppe i Nordnorge... jag vill inte, men vi får se.

Nu ska jag gå ut i det fina vädret för morgonpromenad, jag var lat igår och gjorde ingenting och det ser inte bra ut i min kalender.
Har även inhandlat en våg som mäter kroppsfett och vattenmängd och så naturligtvis vikten... startade invägning i går morse före frukost... 60, 2 kg... way to much!
Fettmängden ska vi inte tala om, men jag visste innan att den var hög, jag har väldans liten benstomme... och mycket fett alltså.
Bad combo... nu måste något göras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela