TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jobb och jobb...

Publicerad 2008-02-24 13:09:44 i Allmänt,

Imorse var det motigt att kliva upp...  men det var ju bara att bita i det sura äpplet och kravla sej ur sängvärmen.
Ändå gick jag och la mej rätt tidigt efter en helkväll framför datorskärmen.
Planerade in lite party-pingvinande med Molina, måste ju damma av den kostymen ibland, och vi har ju verkligen försökt få ihop en utekväll läääänge. Ska bli skoj!

Hörde segmelodierna i bakgrunden igår, finns inget att kommentera känns det som, sömnpiller det mesta utom de två som gick vidare.

När jag la mej igår hamnade jag i ett program som hette Styvfamiljer, intressant!  Detta har jag missat.
Det handlade om en fembarnsmamma och problemen med att inlemma en ny man i familjen.
Kanske var det tur att man bodde själv med barnen i femton år efter man skilde sej... fast å andra sidan hittade jag ju ingen jag ville bo ihop med  förrän yngsta dottern var 14.
Och vi flyttade inte ihop förrän 3 år senare, fast han fick vara med om en hel del turbulens ändå, den stackaren, men stod ut! :o)

Annars verkar det bli en rätt lugn dag idag med... peppar pepper.

Satt och tittade igenom vad man har på burken här på jobbet och hittade en gammal vimmelbild från en en utekväll, vi hade avskedsmiddag för hudterapeut S, och några av oss gick vidare efteråt. Det var en onsdag så det fanns bara Konrad att gå på, P och jag var nog nästan äldst men hade skitkul ändå och gjorde dansgolvet osäkert hela kvällen.

image80

Problemet vara att ta sej hem, inga nattbussar går ju en onsdagnatt, ringde runt till tidningsbuden i släkten men ingen hade tid så det slutade med en dyr taxiresa, först till P:s byhåla och sen vidare till mej.
Landade väl i sängen framemot femdraget, skulle upp rätt tidigt och köra döttrarna och kompis H till Uppsala för en rättegång dagen efter.
Vaknade av att mannen pratade med taxichaffisen jag åkt med... tydligen hade jag tappat mina kort i taxin... ujuj, mannen såg inte glad ut när han kastade luren på mitt täcke, men han var nog mer besviken på att jag inte ringt tidigt på kvällen för hämtning, som jag lovat.

Förskräcklig dag, var inte körbar tror jag och bakis som ett ägg, men men, det gick, och jag lärde mej en liten läxa...








Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2008-02-24 13:15:29

God Dag! Hoppas din söndag har börjat bra? :)

Postat av: Louise

Publicerad 2008-02-24 13:24:22

Mm jobb & jobb, men man får ju cred för det right? :) Några planer inför kvällen ? :)

Postat av: Petra

Publicerad 2008-02-25 15:36:44

Hahaha klockren bild! :D kommer aldrig glömma på torsdags morgonen då jag loggade in på msn och bombades av länkar till den bilden från kompisar "höhö din morsa var på konrad igår" :D

Postat av: Camdee

Publicerad 2008-02-25 21:45:04

Hehe..e d där du springer under veckorna..*fniss*
Kulig blogg jue..Kram!!

Postat av: linda

Publicerad 2008-02-25 22:21:19

Helt ok...
ser att du haft en trevlig onsdag innan...*l'
SÅ BLIR DET IBLAND!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela