TyraTok

Livet är ett äventyr!

Morgonmotion.

Publicerad 2008-02-26 22:58:48 i Allmänt,

Imponerande morgon...
Jag var så himlans duktig att  jag gick upp mycket tidigare än jag tänkt och gick en promenad med min nya MP3-spelare, min stegräknare som kom upp till 4 600 steg, och så mobilen så jag kunde kolla tiden.
Guuuuud så mycket apparater man måste ha med sej och på sej för en promenad!!

Mestadels gick jag upp och ut för att jag tror att mannen inte trodde att jag skulle göra det!
Det är bästa sporren för mej.
Så var det även när jag skulle sluta röka, jag pratade högt och vitt och brett om det och ingen trodde jag skulle göra det.
Lite bidrog det ju att kottarna kom hem från dagmamman och hade hört talas om c a n c e r!
Mamma mamma, du mååååste sluta röka, du kan döööö!
Snäll mamma som man är så slutade jag!
Några år senare hade jag tre rökande tonåringar!!!  Hmpf!!  Fast nu är det bara en kvar som ska bearbetas till rökstopp.

Det blev inte så jobbigt som jag trott på jobbet, färre barn som vill bada än jag trodde, fast loven brukar vara lugna i början...
Vi var t o m tre stycken under kvällen och det hade nog inte behövts, fast det var skönt att kunna ta det lugnt.

Väl hemma hällde mannen upp en stor whiskey åt mej, så jag undrade om han tänkte sänka mej! :o)
Di sma undar bordi!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela