TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ännu en morgon...

Publicerad 2008-01-31 12:42:40 i Allmänt,

Tidig morgon idag igen... dock inte lika tidig som i tisdags, tack och lov... morgonen är ju inte riktigt min tid.

Idag behövde jag inte vara här förrän 7.30 så det var aningens ljusare när vi åkte in.  Jag säger vi, för mannen fick skjutsa in mej och min mastodontpackning, och som tur var skulle en flådig Passat besiktas så vi behövde inte ens slösa på min egen diesel, snålt va!  (Mannen besiktar bilar åt verkstaden vi bor  bredvid.)
Mastodontpackningen har jag eftersom jag ska gå på krogen efter jobbet, och det tar ju bara längre och längre tid att få på sej ett hyggligt partyfejs.  :(

N ringde för att kolla klädseln och jag sa att jag hade nytvättade jeans som jag inte vet om jag får ihop. 
N hade också tänkt ta jeans, men hennes var istället så slitna så hon inte visste om dom skulle hålla ihop under kvällen, så jag föreslog att vi frågar maskinisterna efter en rulle silvertejp, så kan vi båda använda den vid behov, jag i midjan och hon i häcken så döljer vi den med långa tröjor! 
Fast hur fasen går det när man har bråttom till muggen...

Får se hur mycket man orkar med i kväll i festaväg, för dagen idag blir lååång. 7.30-19.15, skulle egentligen varit ledig men tar ju allt extra jag kan... kanske lite väl mycket ibland.
Igår jobbade jag 11-15.30 i Delfinen och så fortsatte jag på mitt ordinarie pass 16-21.15 på K-badet.
Tur att jag tog ut komp på fredag, skulle bara jobba 16-20.15 men känner att jag nog behöver vila hela den dagen om jag ska bli människa igen.

Nå, dags för första matlådan...

Dagen idag började som kvällen slutade igår...  och det hade jag ju glömt redan.
Kvittoskrivaren fick frispel igår kväll i dotter J:s kassa, kanske är det som storebror säger, att när J är nära el-maskiner förhäxar hon dom, och igår sprutade det ut metervis med udda tecken ur hennes skrivare.
Jag startar naturligtvis samma kassa och loggar in, och nu är kvittoskrivaren helt död.
Behöver ju få ut följesedlar och annat så jag fick logga in i andra kassa oxå och springa mellan... hur köper man ett bättre minne... kan man få ett externt som man kan bära med sej kanske...? Fast då skulle jag nog glömma det hemma förstås...

Kom i alla fall ihåg vinaren till vinlotteriet, för en gångs skull, hoppas jag vinner mycket! Det är ju i och för sej inte förrän imorgon och jag jobbar hela helgen men man kan ju spara vinsten till lediga tider.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-02-01 09:24:36

Herre-du-min-skapare..........puh, var rädd om lilla hjärtat vännen.
Skall jag gå ut nuförtiden brukar jag behöva sova nån timme först. Tur att det händer vääääldigt sällan!
Kramisar/Berith

Postat av: TT

Publicerad 2008-02-01 11:28:53

Alltså ska du vila en stund på fredag då innan vi drar igång? ;)

Postat av: www.dentatuerademamman.com

Publicerad 2008-02-01 17:22:33

Hej där, jag tänkte beräta att min mormor kommer från Sirkkakoski som ligger 3 mil från Pello och ca 20 mil ovanför Haparanda.
Du undrade ju vart i Norra Finland som vår härliga stuga finns. Jag ska dit i sommar och njuta av midnattsolen. Mygor brukar inte besvära mig det minsta, jag blir stucken men får inga myggbett.

Postat av: TT

Publicerad 2008-02-03 15:23:15

dentatuerademamman!

Nej, jag har heller inga problem med mygg, precis som dej blir jag biten men får inga bett.
Jag är född i Kemijärvi, inte så långt bort från ert ställe. Längar oxå dit...
:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela