TyraTok

Livet är ett äventyr!

Dag 6...

Publicerad 2008-01-06 23:20:30 i Allmänt,

... snart är årets första vecka över så kan jag hitta på lite roligare överskrifter.

Gud skapade ju världen på 7 dagar så jag hade tänkt skapa mitt nya år på cirka 7 dagar... men efter fyra glas Merlot insåg jag att det inte håller... fast det hade jag nog insett utan vin.

Min bror tycker jag är knäpp som kan festa till  en söndagkväll, men vi har lite olika tider och dygnsrytmer. Jag är leeeeedig på måndagar oftast... och jobbar fler helger än jag egentligen vill för att hålla ekonomin flytande, så då tar jag några glas vin en söndag  och sover gott efter en roligare kväll!  Svensson och tetrafaran... jag vet... men jag dricker ur glasflaskor!!
Å nu har jag blivit så bekväm att t o m danslusten  har försvunnit när jag dricker till ... nääää... det har den inte alls men jag får tåla mej!
När man blir äldre lär man sej det...  t o m som vädur utan tålamod...nä, där hittade jag på igen! Spelar mina nyfunna vänner Mustasch och vill bara uuuut!

Pratade idag med en mamma från barnen skoltid... vi pratade om hur mycket unga som har dött och att vi kände igen många av dem från våra barns skoltid, och så fick jag höra att en gammal vän dött för några år sedan...
Helt chockerande! Nu har jag ju inte varit världens bästa på att hålla kontakten... egentligen urusel, men detta borde jag fått veta av gemensamma vänner.... man blir matt...

Vi hade i alla fall en trevlig kväll hos dotter D igår... alla var där!
                                                                                              Värdparet förstås...
 M... gammal vän till D... är sej så lik! :)

 å yngsta syster ville inte vara med på bild...


men det ville största brorsan av alla och enkelT!



J på väg hem... och här är vad som blev kvar av festen....   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela