TyraTok

Livet är ett äventyr!

En bra dag!

Publicerad 2008-01-10 09:24:51 i Allmänt,

Money makes the world go around...

... det är då en sanning utan modifikation, tyvärr.
Min värld kanske snurrar aningens lättare efter mitt lönesamtal igår, och det känns definitivt lite roligare att gå till jobbet nu.
Har knegat på i sju år utan större framgångar på lönefronten, man ska vara en mer tystlåten person för det, men nu känns det i alla fall som jag fått kompensation för slitet.

                                                                                            image62

Så här blir jag inte rik i  alla fall och det verkar inte bli någon storvinst i vårt lilla travbolag heller, men som sagt, lite roligare när lönen kommer hädanefter.
Denna tavla målade sonen inför en tävling, jag vill minnas att den inte blev av men jag gillade den och köpte den.

Det blir lite gryniga bilder här för jag har fortfarande inte hittat sladden till min kamera, måste komma ihåg att fråga ätteläggen om någon råkat få med sej den hem.

I samband med samtalet med chefen fick jag äntligen tillfälle att berätta om förra torsdagens incident och min kontakt med Tussan, vill att hon ska veta vad som pågår i "hennes" hus, och egentligen tycker inte jag att det är mitt ansvar att ta tag i det här men nu blev det så, och det var OK. 
Det kändes också kanonbra för det är heavy stuff.

Arbetsdagen gick bra, stressigt men smidigt som vanligt med N och dotter J, som för övrigt gillade min hemgjorda ärtsoppa! Det är bra betyg för hon är så duktig att svänga ihop mat, kan utfodra en hel armé folk i sitt kök ibland.
Lite synd att hon flyttar för ibland kan man springa över på sin lilla halvtimmes rast och få lunch hos henne, nu blir det någon kilometer längre bort och det hinner man knappt.
Nu var hon även så schysst att hon tog stängning så jag kunde åka hem 20.00, det blev 20.15, för alla ska simma eller träna bort julfläsket, men att komma hem en timme tidigare gör mycket på kvällen.

Jag hann in på OK för att hämta mitt Ellospaket, jeansen passade mannen, varför har karlar så lätt med kläder!?
Men hör och häpna, toppen som jag beställt satt inte som ett korvskinn! Nu var det ju en vid modell, tack modegurus, men med min avsaknad av midja så sitter även vida blusar ibland för jävligt illa, men den här lila trasan var OK!

Av detta blev jag så  övermodig att jag ställde mej på vågen imorse. Har ju börjat vårens sundare liv utan godis och vin, ja nästan utan vin i alla fall, :o), och jag hade bara gått upp två kilo av de fyra jag gick ner i höstas!
Så då är det bara åtta kvar nu då på fem månader, det kan väl inte vara såååå svårt.
Får börja släpa Tequila runt byn igen några kvällar i veckan och köra roddmaskinen på gymmet, jag kände att den gjorde gott för ländryggen. Trist men sant... gym är inte en rolig motionsform, det gäller att ha någon att träna med så det blir roligare.

Om en timme börjar en ny dag i stadens badhus och nu ska jag göra tonfisksallad till matlådan.
Detta oskriva blad som ligger framför mej, 51 veckor, ska banne mej bli nyttiga!

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2008-01-10 09:44:12

hej på dig.

vill du med samla en massa poäng och sedan få de
i present kort ? gör som jag då och bli medlem på
gratisbio.se. själv har jag nu fått hem present kort på kicks för 1200 kronor och skopunkten på 500 kronor. detta är jätte enkelt. du blir medlem och börjar samla poäng. allting är gratis så du vet. har du frågor är det bara och kontakta mig.

du kan även få gratis biocheckar som är ännu enklare du behöver bara några små poäng för det.
så bli medlem du med, alla stora bloggeskor har
redan bloggat om detta super bra tips.

här är länken ; http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela