TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lugnet som uteblev

Publicerad 2008-01-21 12:08:37 i Allmänt,

Jag kommer aldrig mer att sitta och säga att det blir en lugn arbetsdag... för sådana dagar bryter kaoset ut har jag äntligen börjat förstå efter 7,5 år på detta ställe.

En god sak med gårdagen är att jag tror att vi löst incidenten som skedde för några veckor sedan.
Vilken tur att vi var samma personal i reception och simhall, och polisen tog oss på allvar och snabbt var på plats.

Men det var trasiga toaletter, inlåsta nycklar, och en telefon som aldrig slutade ringa och allt detta samtidigt som det bara strömmade in folk.
Kan det bero på snöbristen att alla ska bada istället, och nyårslöften och julfett att så många ska börja träna tro?

Mot slutet kom en känd hockeytränare, ej i denna stad ska tilläggas för vår hockeytränare är sååå trevlig, men denna man tyckte inte om våra regler.
Tycker du jag ska gå hem och lägga mej på soffan hellre än att träna, kläcker han ur sej när vi förklarar att vi bara får släppa in medlemmar... hur dum får man bli?
Jag kan väl inte ta ansvar för hans eftermiddag och jag kan definitivt inte ändra reglerna hur som helst... ta mej från serviceyrket!!
Han ser aldrig glad ut på TV och det gjorde han inte i verkligheten heller.

Kvällen blev dock mycket trevligare.
Mina kottar och mannens näst äldsta dotter, en social och trevlig tjej, och så födelsedags... eh, inte barnet utan födelsedagsgamlingen, hahaha, käkade pastagratäng och åt tårta, det var nästan soprent här när dom fyllt matlådor dessutom.  Kul att dom uppskattar vår kokkonst!

Alla fyra barnen trängde sej in i brorsan bil för hemfärd efter åtta, jag behövde inte ens köra hem någon, så jag tog mej ett glas vin innan jag tog hand om disken.
Ibland saknar jag min diskmaskin. Vår hyresvärd tycker inte att vi ska ha en sådan såvida vi inte har en bänkmodell, vilket innebär att jag inte får någon bänkyta alls över, eller så får vi ha den i badrummet!!
Helt crazy, vem fasen vill springa tvärs över lägenheten med disken?

Just för sådant galet resonemang känner man att man vill köpa sej något eget, som man varit van att ha och få göra vad man vill i sen man var 19 år ung.

Nå, ledig dag, jag ska inte bara gnälla.
Solen sken när jag gick upp men det hann jag inte uppleva in reality, för jag är lite seg när jag är ledig.
För två år sedan käkade man en stadig hotellfrukost med champagne innan man gick ut för nya äventyr på Gran Canaria... det gör jag inte idag.

image66

Det mest spännande idag, tror jag, blir turen till OK för att hämta mitt Ellospaket med reavaror, och en djupdykning i tvättkorgen.
Men jag uppskattar dessa lugna dagar med tanke på hur arbetsdagarna ser ut ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela