TyraTok

Livet är ett äventyr!

Varde ljus!

Publicerad 2008-01-27 10:53:46 i Allmänt,

Man kan inte tro att det är sant, blå himmel och sol!

Visserligen ska jag jobba fyra timmar på Delfinen idag men det spelar ingen roll.
Fyra timmar är inte lång tid  och det går mycket lättare när man ser ut över  Mälaren och det inte är trettiotre gråa toner över horisonten.
Efter jobbet är det ju dessutom dags för ännu ett kalas, tur januari snart är slut för detta fyllande fyller på magen för mycket, och tömmer plånboken för snabbt.

Kan inte förstå hur man kan tajma in så att man lyckas föda två barn i den fattigaste och kallaste månaden!? :)
Fast den ena skulle komma i februari och den andra lilla stackaren i december, på det som då hette Menlösa barns dag, så det var tur hon väntade med entrén.

Gårdagen flöt förbi, helt problemfri dag på badet, konstigt men skönt.
Hade trevliga pratstunder med C, vi jobbar inte ihop så ofta men har lika värderingar och fötterna rejält placerade på jorden, det underlättar ju en arbetsdag.
Roligaste samtalsämnet var feta häckar i string, hur fult är inte det!? :D

Efter god middag och kort hundpromenad däckade jag i soffan, kan det vara alla 11 000 stegen jag gick...
Hade för första gången på mej stegräknaren på jobbet, det blev strax över 9 000 steg bara där!
Ändå gick jag inte speciellt mycket igår eftersom det var lugnt.
Var inte upp till gymmet för att leta upp smitare och inte var städningen så betungande heller på morgonen... hur mycket går man då inte en stressig dag?
En promenad tidigare i veckan på 25-40 minuter gav 2 229 steg.

Som den utpräglade tävlingsmänniska jag är vill jag ju öka stegantalet, får se vart detta slutar.
Finns ju dock en begränsning för detta i form av ond höft och fotjäveln.
Igår var jag högmodig och gick i sköna tofflor vilket resulterade en helvetisk värk i skrället och högläge.
Istället för den lilla Martini-skvätten jag tänkt ta tog jag en citodon... suck.
Måste ta mina sprutor snart, doktor J hade lovat att ge mej dom fast han slutat, och få någon slags hjälp med foten, vill inte tänka på hur det ska bli i sommar när man går så mycket på jobbet och det är för varmt med instängda jogginskor...

Men men... man ska inte ta ut sorger i förskott.
Låg och njöt av mina röda realampor från IKEA, typiskt prissänkta nu då när man handlade sådan i julklapp... fast den var inte dyr då heller, det är fördelen med det stora varuhuset från Småland.
Får inte igång min lila ljusboll så det får bli rödljus i köket ett tag, matchar ju min grälla tapet det med.

Hade tänkt ta fram mina pärlor igår och skapa lite vårgrejer.
Fick beröm av en kund för min ring och sånt gör en ju lite peppad, men som sagt... jag slappade bort hela kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela