TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lite bild och berättelse

Publicerad 2008-07-06 18:49:15 i Allmänt,

Så då, nu är bildena från helgen i burken.

På torsdagkvällen var vi ju ner en sväng och kollade på cruisingen och där fanns både det ena och det andra...





Snygga bilar och lite mindre snygga bilar...



Handen med burken tillhör sambon, han och brorsan tog sej en öl och jag körde.



Finnar, tog även en bild på finnarna i en likbil, kändes liksom lite symboliskt, haha... men den hittar jag inte förstås.



Norrmännen var också på G!



Och en del bilar var betydligt äldre än 50-talare.  Snygging va!?



Den här var läcker tycker jag, kanske nåt för vårt husbilsprojekt, hehe.

Efter vi hade kommit hem från PM började jag plocka iordning och packa min lilla lila väska, och gjorde klart N:s halsband medan jag tog ett glas vin för mej själv i natten, mannen somnade som en stock.



Resan började bra med en korv på centralen innan bussen kom.
Bussresan blev dessutom en hit för chaffisen var ju född till standup-komiker, han höll låda mestadels av vägen, vi skrattade så vi nästan kissade på oss, stående ovationer när vi var framme!

Eftersom det var tre timmar kvar tills båten skulle gå gick vi mot Birka-terminalen och gick upp på restaurant-båten precis bredvid.
Knökade ner oss bredvid ett jättetrevligt par från Månkarbo som skulle fira mannens 60-årsdag på Birka Princess ända bort till Tallinn, och käkade nachos-tallrik, jag tog vitt vin och N en cider.
Gud så härligt att sitta där i solen och snacka med dessa trevliga människor!

När vi  kom på båten och hittade hytten vart vi ännu gladare, vilket perfekt läge och vilken fräsch hytt!
Precis utanför hade vi dessutom en pudding som vaktade...



Lätt att hitta hem var det också för vi slapp korridoren.
Kastade in väskorna och drog upp på soldäck, köpte varsin cider men tyckte dom smakade lite blaskigt så vi satt och ondgjorde oss över det i solen.
Men men... den var inte så blaskig för den gick rakt upp i knoppen där  i solen.
Vid 20-tiden slank vi in på taxfreen och handlade lite drickbart till hytten att ha medan vi duschade och fixade till fejsen.
Jag slocknade på slafen medan N duschade, men det blev som tur var bara en micro-paus, annars är risken stor att man blir seg.

Gick till Food Garden och käkade helt superb lax och drack lite mer viiin innan vi gick mot dansrestaurangen.
Jag var lite skeptisk för det brukar vara lite taskig musik där men jag hörde Van Halens Jump när jag närmade mej och blev glatt överraskad av coverbandet som stod på scenen.
Det var full ös och vi dansade oss svettiga till en massa gamla godingar.
Sedan kom det upp två töntiga bruttor i skotskrutiga korta kjolar och började yla schlagers så då blev det lite tankning i hytten, Jägermeister bl a... åh så gott!

Vid tvåtiden var vi rätt möra och tog en nattmacka och vid tre sov vi så sött efter diverse skrattattacker i hytten.
Vi sov till 10-11 ungefär och käkade en god brunch vid 12.
En tur i taxfreen igen och så soldäck med några Smirnoff Ice i väskan.
Man fick visst inte dricka medtagen dricka där upptäckte vi när N blev bryskt fråntagen sin nästan tomma burk så vi köpte varsin cider och använde sedan dom muggarna, man får inte vara dum!

Kom på att vi inte hade ätit precis innan vi kom till Stockholm men då var allt stängt utom tax-freen så vi handlade lite till, haha, jag som skulle ligga lågt!
Blev mycket att släpa av båten men lite av det gick åt på bussen, den resan var också rolig med bra fart och trevligt folk runtomkring oss.

Mannen kom inte närmare än till röda torget så vi fick dra våra tunga väskor en bit men värmen var ju borta så det var inte så farligt, snacka om att vi hade tur med vädret, och halvpackade var vi dessutom.

Väl hemma segade jag till, käkade upp min halva pizza som låg kvar sen torsdagkvällen i kylen och sen slumrade jag lite i soffan till Sommarkrysset men så var det bara att svida om och hoppa i Buicken för färd mot staden med Ö och K.



Ö tyckte inte att jag skulle nyktra till så han kastade på mej en öl och tamej17, den slank ner!
Vi kom inte så nära Lögarängen för köerna började innan Hammarbyrampen men vi lyckades ta oss in till Köpingsvägen bakvägen och ställde bilen bakom OK-macken.
Vi knallade runt och kollade lite men efter några timmar började det regna och det var lite väl med fylla och skräp för att man egentligen skulle vilja vara kvar.
Kändes väldigt skönt att krypa ner i MIN säng vid halvtre-tiden imorse!

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-07-08 09:28:10

Längesen jag åkte på kryssning........

Jösses Tittilainen, jag som trodde jag var den som hade nåt att berätta från Powe Meet...där ligger man i lä...asg

Postat av: TT

Publicerad 2008-07-08 20:41:40

Berith, men det hände ju inget! Hahaha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela