TyraTok

Livet är ett äventyr!

Mellanlandning

Publicerad 2008-07-15 19:09:30 i Allmänt,

Hemkommen från tre produktiva dygn i stugan.
Jag har målat en massa, dörrar och räcken, en bänk och runt fönstren. Har husknutarna kvar tills nästa gång.
Bad mannen ta ett kort, bildbevis på att jag också sliter ibland, och kolla hur snyggt det blev då!



Kanske inte var min häck jag ville framhäva direkt...

Så har jag rafsat ihop gräs, mannen fick klippa två gånger för att få det snyggt, så långt och vildvuxet var det.
Mannen har hämtat och kluvit ved som jag staplat in i vedboden, varenda dag har varit som ett träningspass, men vad man känner sej nöjd när  man sitter i bastun med sin värkade kropp och tar en kall öl efter att ha jobbet rejält!

Vi har grillat och druckit lite gott vin varje kväll, jag har suttit ute i hammocken vid brasan och filosoferat.
Fast igår kväll satt någon annan och gungade i hammocken... jag reste mej för att hämta mer ved och hammocken bara gungade och gungade, hur länge som helst... stannade av och tog ny fart, så då gick jag in!
Förra sommaren var det någon som klev upp och ner på lavarna i bastun när vi satt på altanen, mannen, brorsan och jag... undrar vem som är där...

Imorgon ska mannen till läkaren så vi var tvungna att åka hem, men åker nog tillbaks imorgonkväll igen.
Det är så avkopplande att vakna till fågelsången, kliva ut på altanen och titta på trädtopparna  när man dricker sitt morgonkaffe.
I måndags tog vi en tur in till Borlänge, men det blev bara Jula och Willys,  den obligatoriska shoppingrundan i Kupolen får vänta tills norrmännen kommer, dom brukar gilla det.

Fick mitt paket från Panduro idag så nu ska jag undersöka lite närmare vad jag beställde, minnet är bra men hiskeligt kort.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2008-07-15 20:09:13

Det är inte stugan ni fotat va?? ;))

HIhii skoja bara. Det låter som ni har det alldeles ljuvligt.

Postat av: TT

Publicerad 2008-07-15 20:59:51

Jomen, vi har varsin kuppe, Tore bor i den blåsiga delen! :D

Postat av: Linda

Publicerad 2008-07-15 21:11:22

Det ser lite dragigt ut hos Tore ;)

Postat av: TT

Publicerad 2008-07-15 21:49:06

Ja, men han är ju pälsbeklädd över stora delar av kroppen så han klarar det! :D

Postat av: Berith

Publicerad 2008-07-16 07:41:54

Ha ha!!

Det finns många olika sätt att utöva workout på!!

Postat av: TT

Publicerad 2008-07-16 09:38:34

Berith, jag vägde mej, har gått ner 6 hg av detta bärande och målande, trots att jag sippat viiiin på kvällarna! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela