TyraTok

Livet är ett äventyr!

Smultronställe...

Publicerad 2008-07-25 23:03:08 i Allmänt,

... kan man verkligen kalla den lilla stugan strax utanför Flen!!

Så otroligt mysigt ställe att man skulle kunna vara där tre månader på raken, förutsatt att vädret var lika bra som vi haft de här två dagarna.
Nästan kliva rakt från altanen ut på bryggan, ta ett dopp och sätta sej i solen.
De små döttrarna har ivrigt passat upp på hundarna, som är totalt utmattade av all uppmärksamhet och alla bad.
T o m gammelTeq hamnade i vattnet idag från bryggan så nu vet vi att hon kan simma.
Jag satt på ett flytflak och försökte se ut som den lille havsfrue, men det liknade det nog mest en sjöelefant på cirkus...
Mannen försökte få Tequila att kliva ut på det, till mej och hon var bra sugen själv.
Jag var inte så pigg på den idén för jag var osäker på hur hon skulle reagera på djupt vatten men hon klev på och naturligtvis åkte vi båda i vattnet.
Hon fick hjälp upp på bryggan och svansen gick, hon ruskade av sej så alla blev blöta, mot deras vilja,hehe.
Inte blev hon rädd inte, skönt att veta att hon kan klara sej om hon hoppar från båten eller så.
Här följde hon med N och lilla M ut en tur.



Mannen blev helt såld på kajaken som han fick prova, tyckte det var jättekul men jag vågade inte testa, gillar kanot bättre.

Igårkväll, efter promenad till affären, sol och bad bjöds det på grillspett och gott vin, vi spelade kubb och E:s föräldrar och syster kom över från stugan bredvid och satt och pratade ett tag.
När det mörknat spelade vi kort, ett spel vi aldrig hade testat, kul men jag kommer inte ihåg vad det hette.
Kan väl inte påstå att jag var nyker när jag kröp in i den lilla gäststugan där mannen sov i nederslafen med hundarna brevid sej.
Han hade så snällt bäddat iordning överslafen åt mej så jag klättrade upp, njöt av spacet, ingen som kunde trycka sin varma kropp mot min, varken hund eller karl,  och funderade på hur dålig jag skulle bli av blandningarna.
Började ju med två glas vitt vin, sedan blev det röd Merlot till maten, och när den var slut tog vi Gato Negro för att toppa kvällen med några lakritsshots till kortspelet.

Blev förundrad, rejält förundrad över att jag mådde perfekt när jag vaknade.
Frukosten var underbar ute i solen och sedan blev det mer sol och bad innan männen åkte in till centrum och hämtade pizza åt oss alla.
Mer bad så hundarna (och jag) skulle vara rejält avsvalkade inför färden hem och vi är verkligen jättenöjda med den lilla trippen.
Enda smolket i bägaren var en mager kattstackare som smög runt igår kväll och till slut kom fram och hoppade upp i mitt knä.
Gudars skymning så eländigt mager och knotig den var under den långa toviga pälsen.
Måste försöka hitta nån slags kattjour eller nåt därnere så dom får fånga in den, det skar i hjärtat att jaga bort den idag när den ville upp på bordet när vi skulle äta...
Men annars så, tack N och E och ungarna för två trevliga dagar!

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2008-07-26 08:29:38

Ni verkade ha det riktigt trevligt, vad kul :D jag är inte avis inte ;P hehe, KRAM

Postat av: TT

Publicerad 2008-07-26 09:56:59

Määädi, det var riktigt nice!

Hoppas du får det bra i lyan och inte jobbar ihjäl dej i värmen! ;o)

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-07-26 10:02:44

Hallå!

Nu vill man nästan till havet och svalka av sig lite.

Det är nästan synd att inte vara där....fast jag kan ju gå 200 m så är jag vid kanalen.

Nu ska jag ut och skapa den sista fotlänken.

Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-07-26 11:18:49

Det är svårt att tänka sig att huset skulle vara tomt.

Nu längtar jag till vattnet märker jag.

Kramisar

Postat av: linda

Publicerad 2008-07-26 21:42:31

Allt blir inte alltid som man tänkt!..L

Min man håller i sina jeans hårt nu...'L*



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela