TyraTok

Livet är ett äventyr!

Två själar...

Publicerad 2008-07-27 15:13:02 i Allmänt,

...och en tanke!

Som så ofta i och för sej.
När jag kom ner till uteplatsen efter mitt förra inlägg frågar mannen om vi inte ska åka ut till Ängsö och käka och sola och bada!
Det var länge sen vi gjorde det eftersom vi flyttat ut från staden åt motsatt håll, så det ville jag ju självklart, speciellt som jag just innan skrev här att jag behövde ut i dag.

Nu hade min gamla arbetskamrat Kicki tyvärr bommat igen sitt café men vi hade handlat dricka och bananer hos sonen innan vi åkte ut.
Efter två dopp och 1 1/2 timmes solande var jag vrålhungrig, mycket beroende på att jag bläddrat i MåBra-tidningen och dreglat över alla nyttiga men dock  läckra recept.
Vi  bestämde oss för att käka på campingen.
Fish´n chips, long time ago, himmel så gott och himmel å pannkaka så onyttigt! Så långt från ett MåBra-recept man kan tänka sej faktiskt...
Nå, det är semester, nu räknas inga kalorier, det får bli ett senare problem.
32 grader varmt var det på serveringen och 24,5 vattnet!

Läste just att värmeböljan  är på väg bort, det ska "bara" vara 20-25 grader varmt, och det gör ju ingenting för man orkar banne mej knappt tänka om man inte har tillgång till badvatten i närheten för avsvalkning av kropp och knopp.

Därför tänker vi, nu mot kvällningen när bilen blir uthärdlig för hundarna, fara uppåt stugan till.
Det är ju cruisingvecka i Rättvik och det vill vi se bland annat.
Jag behöver ju inte vara hemma förrän sen tisdagkväll och packa lite stuff till Emmaboda-trippen, så då kan jag lika gärna sitta och insupa lugnet på altanen i skogen.

Vår lägenhet vi bor i är tyvärr helt olidlig att vistas i vid sådana här värmeböljor, kan tänka att bilverkstadens svarta tak gör sitt till, det löper efter hela ena sidan och ligger i höjd med blombrädorna.
Fast åt andra sidan är det just nu 38 grader  fönstret, suck och 33 på skuggsidan.
Vi har ju köpt en AC men den kyler mest ner vardagsrummet och det är ju bra för hundarnas skull men sovrummet är i andra änden tyvärr.
Hade båda fönstren öppna där inatt och det blev aningens aning av drag men då hör man ju folk som är på väg hem i natten, mopeder som ylar och bilar som far... så sömnen blir rätt hackig.

Nu är det dusch och packning och vattning som gäller!

Kommentarer

Postat av: www.dentatuerademamman.com

Publicerad 2008-07-28 09:37:15

Hej där, jag gillar att se snygga "raggarbilar" också, men förra året när vi råkade behöva åka till Rättvik precis i crusingveckan höll jag på att bli gaaaaalen. Jag hade bråttom och min man´s föräldrars bilverkstad ligger i slutet av Rättvik. Det gick i snigelfart när jag skulle ta mig fram med min bil...

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-07-29 10:17:56

Godmorgon!

Min stora dotter är i Rättvik nu.

Med en massa kompisar......det verkar som de sköter sig, hihi.

Ha en skön dag!

Postat av: TT

Publicerad 2008-07-29 20:35:46

Dentatuerademamman, det kan jag förstå!

Vi hade tur, ingen fara in till Rättvik på måndagen men när vi åkte ut var det lång kö in.



Kattis, det var hellugnt, inte alls samma stök som på Power Meet vad vi kunde se i alla fall.

Nästa år ska jag vara där lite längre tror jag, i år satte hundarna stopp för det, för varmt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela