TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tystnad råder...

Publicerad 2008-07-24 00:41:52 i Allmänt,

... så nu kanske man kan krypa till kojs.
Det har varit ett himla liv här hela kvällen med blinkande gula ljus utanför.
Kollade nyfiket ut genom fönstren och fick se att det målas vita linjer på alla övergångsställen minsann.
Förut har dom knappt synts, bara herrgårman-skylten har visat var dom finns, så man har nästan blivit överkörd om man varit lite vågad. 
Eller heter dom härgårman?
Men jag fattade inte vad dom höll på med när dom strecken var klara, men nu ser jag!
Det har målats vita pilar och mittlinjer, härregud, det känns som om man bor i en STAD! :o)

Nå, nu är klockan 00.24 och dom stackars grabbarna har verkligen fått jobba övertid ikväll, hoppas dom har bra OB-tillägg.
Apropå grabbar... jag låg och solade på altanen idag i guds skapelsedräkt, det finns ju liksom inga människor i närheten när stugorna runt om är tomma.
Efter fyra kalla duschar och några urlästa tidningar tröttnade jag på värmen och det lilla hundskrället som höll på att putta ut mej från min 140 cm breda madrass.
Drog på mej en solklänning och gick ner och la mej i hammocken istället, och somnade.
Jaha!
Helt plötsligt stannar en grå  jeep och börjar prata med mannen, ja inte jeepen då förstås, dom pratar inte, men fräschingen som satt i!
Cheeezuz, finns det så snygga karlar i Dalarna??
Sömndrucken var jag men hann tänka, var är klänningen?  Jag hade för bövelen inga trosor under!
Kände lite diskret neråt och tackochlov skylde den mina ädlaste partier... annars hade jag gått i kloster.

Typ, cirka en gång var femte år kan man se en snygg karl där i skogen, ja, förutom norrmannen då, och sonen förstås, men då, när dom väl dyker upp vill man ju inte ligga och blotta sej som tanten längst ner på vägen älskar att göra.
När den stora skogsmaskinen var uppkörd, och lastbilen som fraktade den med, då sprang tanten upp i bara BH och shorts med sin skällande schäfer.
Sexti plus, som hon stolt påpekar, remmade upp i backen som en furie i jakten på att få visa upp sej...

Första gången hon blev bjuden upp till oss på lite Irish coffe tog hon punggrepp på min svåger, och det var enda gången hon fick komma upp på min altan kan jag säga!
Till saken hör att hon är gift men är totalt karltokig. Mannen retades med henne och sa att dom kunde basta ihop, när hon upptäckte att vi hade bastu.
Men du har ju fjällan här, hojtade hon på bredaste dalamål.
Nämen hon somnar snart, då kan vi basta,sa han och hon gick verkligen igång... jag höll på att skratta ihjäl mej.
Måtte man inte bli sådan, men jag tror inte förutsättningarna finns, tackochlov.

Nä, nu är alla paketen inslagna och två av korten klara så nu kan jag somna in när maskinerna tystnat.

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-07-24 10:09:36

Godmorgon!

Ja, vi har drabbats lite mycket i denna kommunen denna vår. Så vårt kristeam är ganska inkörda och inga tveksamheter vad som ska göras när nåt händer.

Nu var detta inte "vår" elev så vi kommer inte göra nåt vid skolstart. Men alla kommer bli påminda då det hände på vår "skolväg".

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela