TyraTok

Livet är ett äventyr!

Första semesterveckan

Publicerad 2008-07-20 20:46:59 i Allmänt,

Mmmm... då är man hemma igen för en tvätt-och vattnings-sejour.

Svensk sommar...



Så här såg det ut när vi åkte hem, utanför Söderbärke!
Meeen,  jag hade ju kollat in väderkartan och visste att det var bättre neråt och det var det.
Vi har t o m suttit ute ikväll, tagit ett glas vin och snackat  med folk som stannat vid grinden för en pratstund.

Igår skulle vi åka hem hade vi tänkt, men tog vägen om Vansbro för att fika hos norska vännerna.
Där blev vi kvar jättelänge, himla trevligt, dom hade barn och barnbarn där, och det sken upp så vi åkte bara ner till stugan igen och sov kvar.
Mannen fick en så fin present av dem!



Så stora norska flaggor finns inte här så han var överlycklig när han fick hänga upp den. :o)
Själv fick jag shoppa nya trosor i Borlänge, jag hade ju inte planerat för flera bortanätter, men nu när vi har ledigt så tar vi dagen som den kommer och allt löser sej.

Vi var in till Borlänge och handlade lite häromdagen, hamnade i centrum för mannens bankkort hade spruckit så han skulle beställa ett nytt.
Då knatade jag in i den ytterst lilla gallerian dom har i och eftersom tofflorna gav mej så ont i foten och höften sa darlingen att han skulle köpa mej nya skor.
Det hela slutade med att vi handlade shorts, blus och skor till mej och jättesnygga jeansshorts till mannen för det facila priset av 398 kr.
Blusen hängde i provhytten när jag skulle prova shortsen, dösnygg och passade precis, för 50 spänn!!

Imorse när jag klev och satte mej på altanen med min kaffekopp, flera timmar efter att mannen gått upp kom en fjäril och blev så förälskad i hans t-shirt... kan det berott på färgen?



Det ser ut som om han har en brosch!

Det finns inget som slår morgnarna i stugan, mannen kliver upp och fixar kaffe, går ut med hundarna och sen väcker han mej vid 9.30-tiden, jag sover mycket sämre än han gör och somnar senare så jag får sova lite extra.
Ut på altanen med yoghurt och kaffemuggen, varje förmiddag har varit solig så jag klagar inte på mitt semesterväder första veckan, regnet har mest kommit på kvällen och nätterna.

Imorse flög tre rovfåglar ovanför huset, så  mäktigt!
Tror att det var en mamma som tränade ungarnas flygfärdigheter.
Fast igår kväll gick någon på farstutrappen utanför...  både jag och lillhunden reagerade starkt, jag smög t o m och låste dörren men mannen gick och slängde upp den... ingen där...  undrar vem som trampar runt..?

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-07-20 21:05:24

Hmm... Är det den boken som utspelas i Västerås? Jag är uppvuxen där, så torde det vara mina hemtrakter också!?

Postat av: TT

Publicerad 2008-07-20 22:00:11

Va? Är du också uppvuxen där?

Ja, det är den boken!

Jag växte upp på västra sidan men flyttade över till östra när jag var 17, precis i dom kvarteren boken utspelar sej i, har gått förbi dom husen många gånger.

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-07-20 22:09:38

Hejsan!

HAr precis börjat semestern så nu ska det vilas.

hoppas du har det bra.

Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-07-21 08:57:20

Godmorgon!

Japp, första semesterdagen och det regnar.

Suck.

Men då får man hitta på roliga saker inne istället. Eller åka och titta i affärer.

Det är kul.

Ha det gott!

Postat av: TT

Publicerad 2008-07-21 10:18:57

Ja, är det inte typiskt Kattis! Men alla rapporter visar ju kanonväder fr o m onsdag och det är ju bra att man hinner med lite annat än svettas. :D

Postat av: Berith

Publicerad 2008-07-21 21:19:32

Kan tala om för dig att vi också har "osynligt" besök. I morse började jag 06.00 och när jag skulle åka kom ett ett par ganska kraftiga smällar inifrån datarummet. Jag var den enda som var vaken och mannen sov i andra änden av huset...Det är inte första gången vi hör oförklarliga ljud här i huset...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela