TyraTok

Livet är ett äventyr!

Festival!

Publicerad 2008-06-14 10:15:52 i Allmänt,

Café, är det på väg att dö ut?

Kvällstid finns inte många ställen att fika på, i alla fall inte efter kl 22.00 i Västerås.
Vi hamnade på Vegagrillen till slut men jag hatar ju sånt där äckligt automatkaffe så det fick bli en ostburgare.
Fast dom gjorde fel, jag fick en 150-grammare istället för 90, bra hade väl det varit OM den hade varit god.
Efter tre tuggor slängde jag den, yeak vad äckligt med fet korvkioskmat!

När jag kom hem från jobbet igår berättade mannen att han skulle vara chaffis under kvällen.
Jaha! Kul tänkte jag, som ville gå på festival, men det visade sej att det var dit han skulle köra och vi skulle alla åka i Ö:s fina Buick-54!
Nå, dåså, det kunde jag ju tänka mej, så jag sov middag och svidade till varma kläder för Mälarvindarna kan vara onådiga.

Mysigt att glida fram längs vägrenen medans volvos och saabar drar om, lite rädd för stenskott bara nu när dom ska bygga mitträcken och har skrapat upp asfalten, men det gick bra.
Parkerade på L-badets personalparkering så den fina bilen skulle få vara ifred och gick mot stora scenen.
Jisses vad med folk!
Vi gick in på¨tältområdet istället och tog ett bord ut mot scenen så man fick sitta.
Makalöst mycket folk, lång kö till vinet men jag lyckades till slut få en mugg vitt.
Träffade många gamla vänner och klasskompisar och andra, mest i toakön, men man hinner ju inte växla många ord i röran.
Trevligt var det i alla fall men vi gick när Rix-festivalen var slut för alla skulle upp tidigt idag. Kikade runt lite i alla stånd, köpte godis förstås innan vi gick till bilen.
Men så kom K på att hon ville fika och det var då vi upptäckte att det inte finns kvällsöppna fik.

Vi var hemma vid 12-snåret inatt och efter att hundarna fått sin lilla runda slocknade jag på direkten, man börjar bli gammal!

Mannen är i skogen så nu ska jag ta ut dom pälsbeklädda familjemedlemmarna innan jag åker till en femtimmars arbetsdag på ett café som i alla fall är öppet när badet är öppet.

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2008-06-14 10:45:55

Låter som ni hade det bra.))

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-06-14 16:01:17

Ja, ens barn kommer väl alltid vara barnen, alltid små, hihi.

Nu ska jag fortsätta mitt pärlsorterande, suck!

Ha det gott!

Postat av: millan

Publicerad 2008-06-14 23:31:47

Ja tänk vad man orkade när man var ung!

Men vad roligt att ni hade det kul för det behöver man verkligen!

kramar millan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela