TyraTok

Livet är ett äventyr!

Harstek

Publicerad 2008-06-03 07:51:42 i Allmänt,

Igår kväll när vi var ute och gick stod det plötsligt ett rådjur med sitt kid bara två-tre meter från oss, och då var vi fortfarande inne i samhället.
Hundarna kände inte av dem först för vinden låg fel men sen blev det livat så dom skuttade graciöst iväg in i en villaträdgård.
Häftigt att få se det lilla kidet så nära!

Nu på morgonen gick mannen ner till bilverkstaden för att låna tidningen och ser en hare springa in i en hjulsida på en bil. Den blev illa skadad så han blev tvungen att ta livet av den och vips har vi en harstek.
Dessa jägare, jag nästan grät, men han såg maten, haha.
Men  annars hade skatorna hackat sönder den och jag vet att det är rätt tänkt men mitt hjärta säger en annan sak.
Är ju väldigt blödig jag... såg en katt ligga påkörd på E18 och så var den dagen förstörd. Jag bara satt och tänkte på att någon saknade sin älskling.
Inte kunde man stanna och kolla efter telefonnummer heller för det var en sträcka med mitträcke.

Apropå katt så har Monster smugit sej in i natt utan att väcka mej, ovanligt! Tydligen låg han på golvet och sov men det var väl det svalaste stället.
M eller B har ju låst in honom varje kväll i djuraffären men igår smet han iväg och ville vara ute.
Han verkar i alla fall hel och var hungrig, hoppas hans stora fiende, den beiga saten har flyttat med sin familj nu när dom bommade igen sin kiosk.

Oj, nu är det dags att kasta på sej paltorna och gå till tåget för mastodont-dagen... och solen strålar från en klarblå himmel... förstås!
Ha en bra dag!

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2008-06-03 08:28:49

tAck för dina gratulationer!
Ser att du har lika fint väder som vi, visst är det härligt!

Postat av: Paula

Publicerad 2008-06-03 10:26:08

Gulp, hur smakade harsteken?
Men visst, det är bra att man kan använda den som föda, när vi hade kaniner förut förökade dom ju sig med en himla fart, och när vi skulle flytta fick grannen ta över dem. Jag visst att det skulle bli mat...
Men jag glömmer aldrig då vi hade ett par grisar och ungarna som kom upp från Stockholm till julen fick se sin älskling Cesar på julbordet!
Det var INTE populärt...
Måste vara perfekt i värmen att jobba från tidig morgon o sen vara ledig de stekheta eftermiddagarna! Och du, jag har doppat mig, hela mig!

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-06-03 21:44:08

Goder kväller!
Hur är det här då??
Här är det bara fint, imorrn går skolans studenter ut och på torsdag är det dottern. Full rulle med andra ord.
Ha det så bra!
Kram

Postat av: TT

Publicerad 2008-06-03 22:52:12

Linda: Jag såg att det håller i sej dessutom! :)

Paula: Haren hänger än så länge för att blir mör... får se vad det blir.
Min kompis fick sin kanin serverad till söndagmiddag under förevändning att det var
kyckling... snacka om grym morsa!

Kattis! Djupa andetag, men vad roligt med student fast det är mycket jobb. Har ju gjord den vändan tre gånger och saknar det faktiskt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela