TyraTok

Livet är ett äventyr!

Såja!

Publicerad 2008-06-09 19:08:21 i Allmänt,

Trevligt, nu kom jag äntligen in, överflyttad och klar!

Känns som om det var en månad sedan jag skrev men det var ju i torsdags, innan den totala avkopplingen inleddes.
Nationaldagen firade norrmannen och finnen genom att shoppa lite i Tunatutten i Borlänge, eller Kupolen, som den också benämns.
God mat och gott vin på altanen till fåglarnas kvitter, lovely!
Tog mej till och med en simtur i Långhagen på kvällen ihop med hundarna.
Aldrig tror jag att jag badat så tidigt en sommar!  Det var faktiskt jättevarmt men jag badade med joggingskorna på för det var ett oplanerat dopp med lite risig botten.

På lördagen for vi uppåt i länet till Vansbro för att fira vänner från Norge, som nyligen gift sej.
Förra sommaren köpte dom ett så mysigt ställe utanför orten med altan över vattnet, och där satt jag och åt bananbakelse, drack vitt vin och åt god mat hela lördagen.
Mannen klippte gräset och donade åt dem men jag bara slöade, hehe, men så var det jag som var mest färgglad och matt efter den dagen.

På hemvägen höll det dock på att gå illa, det var väl straffet för att vi åkte hem mot  R och M:s vilja kanske. Dom ville att vi skulle ligga kvar i deras gäststuga men vi ville hem.
I en kurva kom en dåre i säkert 170 knyck på MC.
Han var såååå nära att braka rakt in i oss, hade det varit ett litet gupp ivägen eller att han lagt ner hojen någon centimeter till hade han hamnat under våran bil och tryckt oss åt fanders... jag skrek rakt ut av skräck!
Djävla idiot, en del tror att dom är odödliga.
Det tog lång tid innan hjärtat slutade dunka kan jag säga...

Vidare i kalendern... söndagen inleddes med städning av stugan så det är klart till midsommar.
Så kom brorsan upp en sväng och kollade på mulltoan som inte riktigt hängde med. Han har ju byggt den så då får han också laga den! :o)
Vid fyratiden packade vi in smutstvätt och hundar och tuffade hem med husvagnen på släp.
Vi hade nämligen tänkt ställa den där uppe tills vi skulle använda den men nu ringde två intressenter under helgen och ville se den.
Det första paret som kom igår kväll köpte den, så nu har mannen pengar till en bil.
Och jag med för den delen... kanske slår vi ihop våra penningpungar och köper nåt roligt, vi får se.
Jag vill dock ha kvar diesel-pärlan för det är mycket ekonomi i den bilen fortfarande trots höga soppapriser.

Behövde bara jobba en tretimmars idag för jag hade blivit ersatt på fel dag.
Det är ju tisdag och onsdag jag ska skola in mej på andra jobbet, men av någon anledning kom  jag i onödan idag.
Höll ut i tre timmar sen tog jag komp så 11- 14 kändes som en lagom dag.

Hann inte mer än hem så kom Tusse Batong och knackade på.
Tydligen hade någon pekat ut MIN cykel som sin, där den stod på vår tomt... men vi har kvitto på den 5 år gamla cykeln så där fick dom tji.
Polismannen var väl inte helt säker heller på om det var vår tomt eller den på andra sidan verkstaden... men vi går i alla fall fria det  vet vi.

Nu ska vi in till staden och köpa en AC, för den vi lånade är tillbakalämnad och efter att ha haft den blev det ännu mer olidligt här uppe.

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2008-06-10 04:58:21

God morgon! Tack! Ja jag hoppas det iallfall:))

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-06-10 06:21:25

Godmorgon!

Hihi, det har jag aldrig hört. Men så känner jag inga från Hagsätra. ;D

Umgicks inte så mycket med Hallonbergarna, de var en klass för sig, hihi.

Ha en toppendag!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela