TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sömntuta!

Publicerad 2008-06-17 22:33:16 i Allmänt,

Har hamnat i tonårsfasoner igen tror jag.

I söndags sov jag ju nästan bort halva dagen och idag ringde jag dotter J kl åtta för väckning och sen somnade jag om, hur skönt som helst.
Hade dessutom sovit som en gråsten på natten så jag var aningen väck när lilla luren ringde vid nio-tiden.
Det var N som undrade om vi skulle dra en repa på Cheap Nils (rolig stor affär för er som inte bor i Västmanland) innan vi började jobba kl 11.
Om jag ville!  Dum fråga!
Trots att jag var yrvaken och ganska väck insåg jag rolighetsgraden, man är ju lättroad, så jag klev snabbt upp, fixade min godmorgonvällling och bälgade i mej två muggar kaffe.
Mannen var ute med hundarna och hade ingen aning om mina hastiga planer så han fick kasta sej i duschen för att hinna köra in mej.
Pli man har va?? ;o)

Vi hittade lite smått och gott, det gör man alltid på Nils lilla firma, men när man är där med mannen är det  race genom affären, man får stressa som en gnu för att hinna se något.
Alltid roligare att gå med en väninna som oftast är lika shoppinginriktad som en annan.
Hittade bl a microburkar i gummiguttamodell för halva priset, 24 kr för fyra burkar,bra till matlådor, tål micro, guuud vad praktisk man är ibland.
Såg ett stadigt pergolatält som jag vill ha i stugan för 1295 riksdaler om det blir regn i midsommar, får se vad den andra halvan av plånboken tycker...

Jobbet flöt lätt idag med lite kunder och mycket snack, börjar bli en vana när vädret inte är i topp.
Dotter J skurade kylskåpet i förrådet, N jobbade på lite med försäljning, T kontorade och så hade vi en timmis som ska läras upp och så var det lilla J som är så rolig att lyssna på,  och jag som bara fyllde på grejer och fikade, haha.
Vilket gäng, mer personal än kunder nästan.
Så planerade vi min sista dag, 10 juli!
N och jag stänger så vi ska köpa champagne och festa till lite efter jobbet och sen gå på staden en sväng, torsdag men alltid finns det väl något att hitta på.
Sen börjar våra semestrar så vi kan festa skallen i bitar om vi vill för att sörja att våra arbetsvägar skiljs åt.
Men livsvägarna kommer aldrig att skiljas åt!

Mannen kom förbi och visade upp min nya digitalkamera som han köpt på Elgiganten efter mina anvisningar.
799 kr, som hittat för en Nikon!
Hade tänkt hinna ta lite bilder och visa upp men det var en fin kväll så vi satt ute istället för att jag kollade igenom kameran så dom kommer senare.
Sedan, efter fyra,  var det bara N och jag och timmisen så då fick man städa och dona, och vi bredde mackor på löpande band, folk är hungriga efter badet.

Nu har vi suttit och lusläst Blocket, skickat länkar på bilar till varandra så vi har några vi ska titta på i övermorgon, får se om vi hittar nåt vi vill ha.
Än så länga klarar vi oss gott och väl med en bil men till hösten, när jakten börjar behöver vi definitivt två.

Tror jag tar 7.22-tåget imorgon, jag kan gott jobba till fem för sedan är jag ledig i fyra dagar!!

Kommentarer

Postat av: Titti

Publicerad 2008-06-18 00:32:18

åh, tack så mycket!

hoppas att du sover gott inatt

Postat av: Greger & Gertrud Gregorius

Publicerad 2008-06-18 00:44:21

Vinn biobiljetter till "SEX and the CITY" - var med i vår tävling!

/GG

Postat av: Berith

Publicerad 2008-06-18 07:28:39

Låter som en normal dag i Tittis liv. Idag ska jag få botox i förlamade muskeln...spännande! Undrar om man kan få botox i den onda ryggen också..ha ha

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-06-18 21:59:39

Vill bara passa på att önska dig en trevlig midsommar!

Ha dé!

Postat av: Linda

Publicerad 2008-06-18 23:05:28

HIhi den dan jag passar i dina byxor ska jag springa stolt naken runt kvarteret ;)



Hoppas vi hinner ses innan du drar iväg på sem å äventyr. Krama J om du träffar henne.

Postat av: TT

Publicerad 2008-06-18 23:47:16

Så trevligt med alla kommentarer!

Titti, med det eminenta namnet!

Jag sov som en stenkula, hoppas du får en bra midsommar!

G&G: Tack för tipset!

Berith, hoppas verkligen att det ger något, man kanske skulle behöva ta bort bekymmersrynkan i pannan!?

Åsa, the same to you!! Solen ska stråla över Dalarna!! :)

Linda! Men va fan, Anders är ju inte kvar så du behöver inte vara naken! :D

J ska sitta tätt tryckt mot sin ömma moder hela helgen vid våran lägereld, ska krama henne från dej!

Bli bra snart!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela