TyraTok

Livet är ett äventyr!

Svalka!

Publicerad 2008-06-10 19:02:38 i Allmänt,

Efter mycket rännande hit och dit hittade vi en AC för 2 295:- istället 2995:- som alla minst kostade.
Ibland lönar det sej att gno på, fast jag gick egentligen bara in på K-Rauta för att leta efter en spaljé, men vips hade jag hittat en bra och billig luftkonditionering så vi står ut med att vara inomhus!

På kvällen cyklade jag på MIN cykel upp till S för att låna ut en mobilladdare och hade förstås med mej helt fel grej.
Lämnade även en låda med lite smycken som hon skulle ta till jobbet, får se hur det går den här gången då...
Glömde däremot skivor, jag skulle ju får nya Hellacopters bland annat, typiskt.
Satt på hennes balkong en stund med den hårande katten i knäet men insåg att det skulle bli kallt att cykla hem när solen försvunnit så jag fick lite bråttom.
Det var kallt!
Relativt sett i alla fall... kroppen vänjer sej snabbt och blir vääääldigt bortskämd på värme.

Väl hemma satt paret som köpte husvagnen, och nu skulle hämta den, uppe hos oss och fikade.
Hmmm... mitt i vårt bombnedslag. Det enda man orkat under denna heta period är att tvätta...
Men i alla fall jättetrevliga människor som skulle ha vagnen på Ängsö där dom har 700 får!!
Dom lovade att hålla koll på ett hus som eventuellt skulle hyras ut där dom bodde, plus att vi kunde ringa om vi ville ha lammkött. ;o)
Dom vart kvar bra länge, vi garvade högt när vi hörde att dom hade träffats på Spray Date, det lät ju bekant! :o)

Sen var det helt omöjligt att sova... jag hade ju kolkat kaffe halva kvällen och så hade väl nerverna en del med det hela att göra,  natten innnan inskolningen startar på nya plejset.
Mannen sov och snarkade som en klubbad oxe efter en dag mitt i skogsbranden plus rännande efter AC:n.
Själv satt jag på King.com bra länge... läste Vildängel... upp och travade runt lite... slumrade men vaknade av ett okänt pip... tröttsamt.

Konstigt nog hade någon tänt vår sovrumslampa dessutom under kvällen fast ingen varit inne i rummet så det låg jag också och grubblade lite på, men framåt tre-fyra kanske jag somnade, för när mobilen plingade uppstigning trodde jag inte det var möjligt.
Ställde om den på en halvtimmes sömn till och struntade fullständigt i hur lång tid jag hade tänkt ta på mej för klädval och diverse putsande före avfärd.
Måste väl kanske se lite anständig ut när man vandrar i stadshusets långa korridorer?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela