TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tomater

Publicerad 2008-06-25 10:36:36 i Allmänt,

AH, idag sov jag till 9.40, wonderbar!!

Egentligen hade jag inte tid med det men men... det behövdes, det kände jag igår kväll.
Vi åkte en vända för att kolla efter mina älskade älgar, fast vi såg bara hjortar, men när vi kom hem var jag så trött att jag la mej strax efter 22!

Den kvällen vi åkte från Morgongåva stod helt plötsligt ett rådjur med sitt lilla, lilla kid mitt på vägen när jag kom i en kurva, tur jag körde så sakta, vi hann stå och titta på dem ett tag innan de försvann in i skogen, den lilla på vingliga ben.
Fascinerande!
För två år sen hände samma sak, på samma väg fast då var det en älgko och en alldeles ny liten kalv som stod på vägen och naturligtvis har man ingen kamera med då.
Så har vi sett varg och lodjur på våra safaris, och vildsvin och förstås älgar.
Bara jag slipper se ormar är jag nöjd!

Någon vänlig själ, musikmannen P närmare bestämt, har lagt in ett roligt program i min dator en dag när jag jobbade så nu kan jag lyssna på så mycket radiokanaler så det är inte sant!  Från hela världen!
Jag växlar hej vilt här mellan reggae, hårdrock och en massa annat, och testar nya kanaler, roligt!
Mannen hade norsk radio på när jag vaknade men nu när han åkte bytte jag efter att ha lyssnat på U2 på den norska.

Ute strålar solen och idag ska jag börja jobba kl 14 på K-badet, hur kul ska det bli då? :(
Men man får trösta sej med att det är en av de sista kvällarna! :)
Ja, faktiskt nu när jag tittar i kalendern så är det den allra sista!! 
På fredag har jag 5.30-morgon och det är den absolut sista dagen jag jobbar där, om jag inte får jobba extra någon helg i höst förstås, kanske kunde vara roligt, vi får se.
Får ta med mej en flyttkartong och packa, haha, mycket grejer har man där i skåp och lådor.
Fast å andra sidan är jag bara tjänstledig till nyår ju, man kanske är tillbaks före dess, man kanske aldrig lär sej sitt nya jobb så dom kickar en, eller så kanske jag gråter efter mina sovmorgnar och all rolig samvaro man ändå har på baden...

Ja, mycket av folket kommer jag definitivt att sakna, får köpa gymkort där så jag träffar dom i  alla fall.
Man missar ju fördelen med gratis träning,  fast jag har ju inte varit den flitigaste gästen på gymmet direkt.
Simma gratis kan jag fortfarande göra om jag går med i Kommunala IF, kostar 10 kr i månaden och då badar man gratis. 
Fast jag simmar ju inte så ofta heller, men jag ska nog gå med i alla fall, finns andra fördelar med det har jag hört.

Huga vad jag bladdrar så här på morgonkvisten...
Duscha, städa lite och åka till C innan jobbet står ju på agendan, inte sittar här och häcka.

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2008-06-25 12:04:58

Hejsan :) Finns en blogg på AB från en älgfarm. Älgfarmen MooseGarden. Jättefina bilder och om du skrollar neråt i inläggen till i slutet på Maj så får dom kalvar där- Fruktansvärt söta:))



http://blogg.aftonbladet.se/8656

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-06-25 13:33:33

Hejsan!

Ja, nu är det lite rulle på den. Men det tar tid också.

Svara på alla 100 kommentarer om dagen....hmm.

Ha det gott!

Postat av: TT

Publicerad 2008-06-25 14:21:43

Tack Linda, vilken rolig sida! :o)

Men ska du inte bli bra snart, inget bra med skinkåkommor i sommaren.

Jag hade dräneringsrör i min böld och så fick jag gå och lägga om det varje dag, yeak.

Postat av: Linda

Publicerad 2008-06-25 14:27:04

Jo jag jobbar på läkning här, går och lägger om såret varannan dag. Det har blivit mycket bättre bara senaste dagarna :) Har inget rör utan de lämnade det helt öppet ( som en 5krona stort) med drän-bandage på. Som att gå med blöja igen haha. Längtar efter att få duscha ordentligt, det var över 2 veckor sen nu. Puh



Ja visst är älgarna söta, en favvosida :)

Ha de bra och jobbet kommer du ju klara galant:D

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-06-25 21:56:25

Du ska se, att du kommer att trivas jättebra på ditt nya jobb, du får väl göra lite "studiebesök" på ditt gamla så att omställningen inte blir för stor...

Ha dé!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela