TyraTok

Livet är ett äventyr!

Full rulle!

Publicerad 2008-06-22 20:11:37 i Allmänt,



Så här såg det ut i bilen i väntan på avfärd till stugan på torsdagskvällen.

Skönt att komma upp en kväll innan gästerna, men gud i London vad knott det var!
Vi fick ge upp utekvällen vid brasan trots att vi vräkte på granris på elden för att skrämma bort dom envisa bitska småjävlarna.

På midsommaraftons förmiddag åkte vi in till Borlänge och inhandlade mera mat, hur mycket kan det gå åt!?
Så köpte vi en ny madrass till vår säng, den gamla hade vi ju flyttat in in gästrummet, där vi själva huserar när inte någon annan är där.
Det är större än vårt eget lilla krypin, är ju egentligen barnens gamla rum men dom brukar ju sprida ut sej i husvagnen och grannhuset så numer är det vårt andrarum.
Vid lunchtid kom den stora silvergråa bilen fullastad med exmake med familj och sonen med flickvän.
Lite senare dök storebror upp i sin vita stora fara med lysen åt alla håll, det syns att det är ett tidningsbud som åker i den.

Mer folk trillade in framemot kvällen men maten räckte, och kloka herrar insåg när det var dags att ta en tupplur.
Sist uppe satt jag i min älskade hammock framför brasan och just när jag skulle lägga mej vaknade en av herrarna så jag fick sitta upp och snacka en stund till.
Men vid tretiden, när fåglarna kvittrade och det var ljust som på dagen kravlade jag över mannen, som sov som en stock och somnade sött.
Fast det var inte sött att vakna! Vilken skallebank, jag som knappt drack något , typiskt.
Men det gick att bota med Ipren och en liten lunchlur, tur det för de flesta stannade ett dygn till.

Bland annat det här lilla charmtrollet som lade sej på Smilla.



Thea är yngst i syskonskaran av fem, de tre äldsta är mina med exmannen och så har han två döttrar med sin nya sambo.
Jag flyttade ihop med en norrman och han med en norska så vi har en nordisk samling barn, finsk-svensk-norska.

Helgen flöt på med mat, kubb och boccia, dryck och mer mat, och lite fotbollstittande igår kväll.
Det har varit trevligt på alla sätt och vis, men det är skönt när helgen är över, det blir intensivt med mycket folk i en stuga.
På hemvägen fick både sonen, som körde fadrens bil, och jag blåsa utanför Fagersta men ingen av oss vart nervösa, vi har varit såååå sansade! :o)

Nu är det snart dags för fotboll igen och sedan bara att börja planera veckan med jobb i sju dagar framåt, suck...

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-06-22 21:24:51

Skönt att du haft en fin midsommar. Själv har jag hostat mer eller mindre hela helgen (och jobbat igår o idag). Tog komp sista timmen idag och blir hemma iaf i morgon. Inte kul att stå bland kunderna o hosta...=( Försöker kurera mig nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela