TyraTok

Livet är ett äventyr!

Viva Espana!!

Publicerad 2008-06-29 23:52:51 i Allmänt,

Så roligt att Spanien vann fotbollen!! :D

Seg som sirap har jag varit idag... stackars T som fick jobba och slita och se mej sitta med en kaffekopp och försöka hålla upp ögonen, haha, hon var ju lika trött!  Men hon erbjöd tandpetare och jag fantiserade om att dom skulle sticka hål i ögonlocken... sjukt, trött-tankar.
Nej så illa var det väl inte att jag bara satt men det är svårt att få saker gjorda när man liksom går i slow-motion...

Hann igenom en liten del av marknaden innan jag skulle pinna till tåget och precis på vägen dit såg jag ett stånd med smycken och pärlor!
Det blev jag ju bara tvungen att besöka och tur var det för hon sålde lås, som jag behövde och resår, och hon sålde väldigt billigt.
Jag önskar att jag hade haft mer tid att botanisera bland hennes saker men jag fick visitkortet och gick in på hennes hemsida, me like and me will buy at Nataliez! :o) 

På tåget insåg jag att jag skulle få gå till L-badet i regn så jag hivade iväg ett SMS till maskinist H med en undran om han jobbade och i så fall kunde hämta mej vid stationen.
Det kunde han, gulleplutten, fast han hade varit hemma när han fick messet. Men han var i alla fall i tjänst, och jag är så tacksam för himlen öppnade sej just när jag klev in i bilen och magen var i uppror dessutom, hade nog inte kunna gå hela vägen tror jag.  Vindrickande är inte bra för magen minsann.

Nåväl, dagen gick, dotter J svischade iväg kl 3, vi hade ju bytt tid så hon gick 9-15 och jag 11-18.30, jag var avis när hon gick, men hade ju aldrig haft en sportmössa att vara där till 9 i alla fall.
Jag kunde ju jobbat 11-15!
Eller, ja det hade ju blivit 12-15 eftersom jag kompade en timme, det hade varit perfa! :D

Måste förresten tömma kompen, man får tydligen inte ersättning om man ligger plus på komptiden, men ligger man back drar dom från lönen.
Ingen rim och reson tycker jag, men ingen är ju intresserad av vad jag tycker...

Imorgon är jag ledig, tjo!
S vill ha mer flytthjälp och jag måste tvätta en massa maskiner och göra lite smycken, hoppas solen skiner dessutom för jag har ju lite att plantera efter besöket hos C.
Säger grattis till N som fyller år idag, presenten kommer på fredag!
Så måste jag ju göra ett kort till exkroken som fyller 50 snart och ett till hans söta lilla blivande femåring också, gud nu blev jag stressad.., bäst att sova.

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-06-30 08:58:47

Godmorgon!

Ja, det är lite roligt att se, man blir så förvånad bara.

Ha en skön dag!

Kram

Postat av: linda

Publicerad 2008-06-30 09:46:15

iDAG SKINER SOLEN HÄR, OCH JAG HOPPAS PÅ LITE SOL OCH VÄRME..

hur är det hos dig?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela