TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag vill, jag vill...

Publicerad 2008-03-02 10:56:16 i Allmänt,

Lättförtjänta pengar igår, 4 timmar extra med kvalificerad övertidslön och inte speciellt mycket att göra.
Men sån´t går ju inte att planera, lov är lov och man förväntar sej mycket besökare.
Får se hur dagen går idag... än så länge är det toklugnt.

Tiden efter jobbet igår blev desto mer arbetsfylld med dotter J:s flytt.
Hennes ömme fader hade lånat en lastbil och det kånkades och bars möbler och kartonger, blommor och katt.
Den numera rätt smala Ozzy smög förvirrat runt efter en tur i dieselpärlan till det nya hemmet.
Madrasser skulle byta plats och nya hämtas i byhåla, där försvann min dröm om en 180 säng!
Men det gör inte så mycket, så feta har vi inte blivit så vi inte får plats på 1,6 meter... ännu.  Och kanske blir jag så rik en dag att jag kan köpa både nya madrasser och en snygg sängram!



Tänk att nu är vi inne i mars månad!
Vintern kan man glömma,  numera har vi 6 månader höst och 6 månader vår i vårt land.

Idag när jag kom till jobbet hittade jag inte kylskåpet när jag skulle hämta ner min macka som J burit upp.
Funderade som fasen vart hon kunde lagt den, vårt lunchrum var kliniskt rent från köksattiraljer och möbler.
M gav mej dock en förklaring... rummet ska få nytt golv, äntligen! Trodde inte något skulle kostas på i detta hus men golvet är förfärligt så det ska bli ett lyft.
Kylskåpet var flyttat in till mötesrummet där vi nu får äta och fika ett tag, men det gör inget med lite trängsel när det gäller förbättringar.

Skulle vilja ha förbättringar i mitt boende också, guuud vad jag tjatar!
Men nu när våren är här och man snart kan börja sitta ute vill jag ha en uteplats utan insyn och en massa trafik utanför.
Kan det inte ringa någon och säga att dom har ett fiiint litet hus till oss med inglasat uterum och en stor altan, jättebillig hyra, garage och badkar... är det så mycket begärt?
Ja, jo det är väl det...  får skrapa trisslotter eller vinna på travet för att få ihop till ett hus skulle jag tro...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela