TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jakten på den norska...

Publicerad 2008-05-16 22:10:59 i Allmänt,

... flaggan!

För ett år sedan extakt satt man i en bar i Oslo och sippade vin, installerad på Grand Hotel på Karl Johann, helt gratis dessutom!
Mannens dotter är flygvärdinna och hennes man flygkapten och dom hade massor av poäng att betala vårt boende med!
Synd att vi inte kunde göra om det i år, för det är verkligen en häftig upplevelse att fira deras nationaldag i Norge.
Men då tänkte jag, för att jag vet vilken stor grej det är för norrmännen, att jag skulle överraska min norske man med en ny flagga.
Den gamla är lite sliten av väder och vind och så kan man ju inte ha det suttende maj!

Svårt som fasen var det att hitta en ny men till slut, på Biltema, som har allt snart utom bilgrejer, hittade vi den.
Innan dess fick vi åka till Skultuna för att få ut Telia-pengarna för här i byhåla stängde kassaservice kl 15.
Sedan åkte vi till Hälla shopping, mannen behövde skor och hittade det.
Som av en händelse hittade jag också skor fast jag inte behöver och knappt kan använda sådana ballerina heller för den delen men dom var så fiiina.
Vi var in på IKEA och jag fick min födelsedagspresent i form av en del av bokhyllan Billy i björk.
Den ligger dock omonterad i kartongen fortfarande, det tar vi imorgon för nu har jag varit uppe sedan arla morgon och är helt slut.
Jag som vill se hockeyn!
Och jag vill se PP också Molina...

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2008-05-17 08:09:35

Visst ska jag flyga..
älskar jag det som jag tror jag kommer göra, blir det säkert mer än en gång under veckan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela