TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vikt-dilemma

Publicerad 2008-05-22 08:59:01 i Allmänt,

Idag tror jag att det blir en beige dag... det känns så.
Ute kämpar solen bakom en kompakt molnmassa och än så länge vinner molnen tyvärr.
I och för sej spelar ju inte det mej någon roll för jag ska jobba 10.30 - 19 och sedan ska jag ha en bodyscrub på vårt dagspa på jobbet så jag hinner inte se någon sol i alla fall.
Och egoistisk som jag är tycker inte jag att ni som är lediga och fria ska ha någon heller! ;o)

Igår när jag kom till jobbet hade några studenter lagt ut en enkät på disken till våra gäster och en skål med godis som tack för svaren.
Nu tog ju folk (läs grabbar) ur skålen fast dom inte svarade på frågorna så vi fick ställa in skålen vilket resulterade att N och jag pulade i oss Dumle-kolor och Marianne-karameller hela kvällen, och jag kunde ju inte ens fylla i en enkät för den riktade sej till västeråsare och jag har ju flyttat ut ur staden.

Jag får väl köpa nytt godis idag och lägga dit och hålla mej borta idag från den förbannade skålen.
Vägde mej igår, 59, 3...  med den här takten kommer jag inte ner i 52 till midsommar!  Har ju faktiskt varit nere i 57,3 men det var efter förkylningen när inte matlusten var så stor.

Någon kommenterade att 59 är lite men jag är ju bara 155 cm över golvet och har mycket liten benstomme.
Efter att jag hade fött mina tre barn hade jag gått från 40 till 45 kg, och rätt som det var vägde jag 63, hur fan gick det till?!
Sambokilon och frånvaro av träning, jag vet... jag spelade innebandy förut innan jag pajade rygg och nacke, och nu har foten satt stopp för längre promenader så då återstår gym och det är trist, trist, trist!
Ska försöka börja cykla på kvällarna bara värmen kommer tillbaks.
Tror till och med att jag ska köpa Allevo eller vad det heter när jag får lön, behöver en kickstart.

Nu är det snart dags att gå ner till stationen och ta pendeln in till staden, blir i alla fall en liten promenad till jobbet, fördelen med att inte ta bilen från dörr till dörr.
Ha en bra dag alla!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2008-05-22 09:07:33

Kör inte på Allevo för länge bara, inte bra för kroppen!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-05-22 13:23:41

NU kommer jag
;)

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-05-22 16:13:49

Hejsan!
Här är allt som vanligt, bra!Så jag tittade bara in för att hälsa.
Ha en trevlig em/kväll!

Postat av: Paula

Publicerad 2008-05-22 19:50:40

Trist att du också har problem med din fot...jag längtar tills vattnet blivit lite varmare, så jag kan börja simma i sjön! Den motionsformen passar mig som hatar att svettas...inte lär jag gå ner i vikt, men man kanske får behålla lite rörlighet i lederna i alla fall!
Ha de

Postat av: Berith

Publicerad 2008-05-22 22:25:46

Kilon hit och kilon dit...ett evigt dilemma för en del och andra behöver aldrig bekymra sig...jag hör till den första kategorin!! =(

Postat av: TT

Publicerad 2008-05-22 22:33:45

Anna, jag ska köra 3-5 dagar max, tack för omtanken! :o)

Määädi, jag märkte det, haha, kul var det!

Paula, jag jobbar på ett badhus och simmar kanske 10 gånger per år, fast jag är i bassängen med babysarna varje vecka åtminstonde.

Berit: Ja, fasen vad vi får kämpa... :( ... men du har ju varit superduktig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela