TyraTok

Livet är ett äventyr!

Kontokoll noll!

Publicerad 2008-11-25 09:43:45 i Allmänt,

God förmiddag!

Inte fullt så jobbigt att köra in imorse, bättre väglag och mindre snö i luften.
Man känner att det blir mildare, snyft... snart är det höst igen.

Idag har jag äntligen tagit mej i kragen och tagit med smycken hit till jobbet, får se om något faller någon i smaken...
Skulle vara bra med lite påfyllning på kontot! :o)

Igår tankade jag innan jag åkte till jobbet, inte mycket men jag hällde i disel för 204 kr och 2 öre.
Visste inte riktigt vad jag hade på kontot så jag meddelade sambon att jag skulle låna hans bankdosa för lite överföring ifall jag låg back.
Skrattade högt när jag väl kom in på min nätbank... jag hade haft  204 kr och 12 öre!!
Nu har jag alltså 10 öre kvar!
Snacka om tajming!!

Alltså behövdes ingen överföring, i alla fall inte då.
Kanske litet bidrag till den lilla trippen med jobbet imorgon behövs, kanske vill man ha något glas vin till middagen eller så, vem vet.
Första gången jag är med på en sådan här grej med de här nya arbetskamraterna så man vet ju inte riktigt hur det går till.
Nu, fika!!

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2008-11-25 11:00:01

Du måtte vara inne i ett stim, med tanke på tanken (tankningen) och att du hittade en peng! Dessutom en papperspeng, det är ju inte vanligt....kanske skulle du satsa en slant på lotteri denna vecka?

Vad tyckte du om skridskoprinsessans hem förra veckan? Ja, i Halv åtta menar jag? Där skulle inte jag velat bo, men snacka om bimbo...flåt man ska inte ha förutfattade meningar och man ska inte ha fördomar men....hon var bara för mycket, trist att hon vann även om det var delat! Nä jag gillade kattmatten bättre, hihi, så kan det gå till i vårt kök också

Ha nu en skön tisdag

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-11-25 11:14:40

Åh, vad spännande att ta med sig smyckena till jobbet. Det har inte jag gjort ännu, men de tjatar.



Ha en bra dag och lycka till!

KRam

Postat av: anne

Publicerad 2008-11-25 18:42:15

Snacka om flyt med tankningen och kontosaldot!



Ska du köra blommor i jul?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela