TyraTok

Livet är ett äventyr!

O-packad

Publicerad 2008-11-25 22:04:54 i Allmänt,

Mycket skratt på jobbet idag, lite spänning i luften inför dagarna i Sätrabrunn.
Nogsamt talades det om att det hade packats redan på morgonen och vinet var det första som slank ner i väskan, hehe.
Alltså blir det inte en alltför torr och trist kväll imorgon, me like, och dom här tjejerna kan nog komma igång, en del är sanslöst roliga redan som nyktra.
Tänker på stackars R som blev sjuk just nu, så himla taskigt!

Hela eftermiddagen på jobbet gick åt till en kurs om ett nytt dataprogram, så dagen svischade snabbt.
Släpade med pärm och block och grejer till bilen, vi ska ju vara lite nyttiga också.
Hann springa in på OK och hämta mitt Ellos-paket.
En snygg lila tunika för 60 kr, som dessutom passade!
Två adventsstjärnor på fot, 39 kr styck och nya julgardiner, 79 kr, bara rea-grejer!

Har inte packat ännu men tagit fram det mesta.
Det ryktas om att det kan vara kallt i rummen så jag har till och med tagit med min enda pyjamas, inte vacker men vi har ju enkelrum.
Kameran ska med, definitivt, och så vinet förstås.
Bäst att ta med en kork för jag får nog inte i mej en hel flaska, då kan huvudet bli vääääldigt trångt dagen efter.

Ska åka över Skultuna och plocka upp E, så behöver varken hon eller jag åka åt fel håll in mot Västerås först, praktiskt.
Blir till och med lite sovmorgon, behöver inte åka förrän 7.30 och inte duscha, frulle, kaffe, pussa gubben godbye och dra!

Ja, nu är tyvärr inte min bil lila utan minerva-blå, låter det inte vackert?
Vi har ju hela tiden trott den är grön men när vi skulle beställa en färgburk för att lacka en dörr var den blå!
Jag har upptäckt att om den står bredvi en blå bil är den grön, står den bredvid en grön bil ser den mer blå ut, min gamla diselhärk.

Tittade förresten på Hemma hos mej halv åtta, mitt nya favoritprogram.
Man väljer ut fyra personer som inte känner varandra men bor i samma stad.
Sedan är det middagsmaraton, en lagar mat  på måndagen och bjuder in de andra.
Så rullar det på till torsdagen och efter varje middag poängbedömer middagsgästerna kocken/värden, och på torsdagen presenteras vinnaren efter sista middagen.
Vinsten är 15 000 kr, skulle ju sitta fin men jag har inte den snitsen som behövs för att vinna där.
Helge Skoogs kommentarer gör kronan på verket, himla rolig programidé och Helge gör sin grej sååå bra.

Idag var dom hos en man som har en älgfarm!
Där hade jag velat vara, som samlar på och gillar älgar, dessa ståtliga djur.



Killen som var värd igår var charmig men att bjuda in folk utan att städa, plocka undan, och låta folk sitta vid ett rejält matbord, inte nerklämda i en unken soffa.
Inte serverade han vin heller, bara tog själv ur flaskan... mjäää... jag hade inte gett höga poäng.
Där hjälpte inte ens hans uppträdanden med gitarr och sång.

Nej, nog för idag, hård macka, ett glas mjölk och sänggående.

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-11-26 06:46:37

Godmorgon!

Hoppas du får en bra dag!

Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2008-11-26 08:09:57

Hoppas du får sköna dagar på Sätra Brunn! Njut nu riktigt ordentligt och ladda batterierna!!

Kramelikram

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2008-11-26 12:37:25

Hej!

Hoppas det blir bra i Sätrabrunn.

vi var där med jobbet förra året. Gå inte ut på spåret bara. Jag och min jobbarkompis sprang vilse och var borta i två timmar nästan, vilket innebar att vi missade förfesten. :-)

Kram

Anna-Karin

Postat av: Linda

Publicerad 2008-11-27 12:45:19

Hoppas du får jättetrevligt i Sätra Brunn!! En fråga - hur får man sån fin design som du har på din blogg? KRAM Linda

Postat av: TT

Publicerad 2008-11-27 20:14:35

Tack, jag har haft jättebra!

Anna-Karin, något spår såg jag inte till, den enda form av motion blev lite konstsim i bassängen, haha.

Linda, kolla min länklista, där har jag hittat den här på snyggareblogg.se

Postat av: Linda

Publicerad 2008-11-27 21:01:52

Tack för hjälpen! Vi har samma favoritprogram, jag älskar också 19.30 hemma hos mej!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela