TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tränad och färdig

Publicerad 2008-10-06 22:16:11 i Allmänt,



Glada skogsmullar!
Så här glada var dotter J och jag när vi hittat svamp!
Men usch vad gammal och sliten man ser ut... usch igen!!

Jag kom iväg på mitt träningspass idag, A plockade upp mej så jag slapp gå ända till L-badet, tackar för det.
Det var ett riktigt roligt ragga jam-pass, och faktiskt så orkade jag igenom hela utan att falla ihop som ett korthus.
Det hade jag aldrig trott!
Trevligt att träffa lite gamla jobbarkompisar också!
Får se om man kommer upp ur sängen imorgon bara... minns förra vändan vi körde raggan, man hade så ont i ljumskarna så man höll på att dö.
Man ska ju lufsa runt som en påse nötter men spänna benen och bröstryggen liksom... svårt att beskriva för den som inte gått på ett sånt pass...
Känner i alla fall redan av lite i skinkorna... bådar inte gott... fast å andra sidan vet man att man tagit i lite när det värker.

Upp måste jag i alla fall imorgon för nu ska jag sköta min avdelning själv en vecka, uuuuh.
Båda mina kompanjoner är på semester, fast det finns ju fler att fråga som tur är.
Annars vete fasen om inte jag också tagit semester, har ju 16 dagar kvar.

Nu ska ni få se vad bävern byggt upp i sjön nedanför vår stuga.
En riktigt ordentlig byggmästare fast han är inte så intresserad av design tycker jag...



En kväll i förra sommaren kom han, eller hon, simmande bredvid båten när vi var ute och rodde, ganska fascinerande.

Båten ja... en sorglig historia till hösten...




Måste ösas och dras upp på land men det klarade inte vi två tunnisar i helgen, vi hade fullt sjå med stolar och bord och bänkar och gud vet allt.

Nu är det dags att kliva ner i bingen för skönhetssömnen, imorgon består eftermiddagen av föreläsning och då gäller det att hålla korpgluggarna öppna.
Varför lägger dom alltid föreläsningar efter maten??
Så himla svårt att hålla sej vaken efter maten, kanske ska ta med en termos kaffe...

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2008-10-07 07:15:17

Duktiga, duktiga du!

Men visst känns det skönt när man väl tagit sig i kragen och asat sig ut?...

Postat av: Berith

Publicerad 2008-10-07 07:16:01

Åh vilka härliga kort, jättefina! Ser fram emot lunch i morgon, står vid fontänen kl 12. Kram

Postat av: TT

Publicerad 2008-10-07 10:09:08

Linda, tack, känner mej duktig, fast du tränar ju mer än mej så du är ännu duktigare! :o)



Berith, då ses vi imorgon, ska bli så bra så! :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela