TyraTok

Livet är ett äventyr!

10.13...

Publicerad 2008-09-27 13:22:27 i Allmänt,

... klev jag upp, med en viss huvudvärk.

Ska det vara så svårt att dricka några glas vin och vakna utan skallebank!?
Jag kan ta det efter en rolig festakväll men inte efter en lugn hemmakväll, det tycker jag är orättvist.

Annars har jag faktiskt hunnit dammsuga, tvätta två maskiner, städa lite ute på plätten utanför, handlat lite ljung och annat till trädgården.
Blomaffären hade dessutom rea på en hel del grejer så jag köpte en sååå snygg lykta för 60 kr,
Som om inte jag har lyktor till förbannelse men det får man aldrig för många av tycker jag, nu när höstmörkret kryper på.
Så har jag påbörjat en klädesrensning, det är behövligt.
Guuud så mycket skräp jag sparat, men nu åker det, och en del tar jag till stugan.
Skönt med lite space omkring sej, skulle nog behöva rensa i fler vråer och skrymslen men det får bli mot vintern.
I och för sej måste jag snart ta itu med en rejäl storstädning, och svärmor har hotat med att komma ner i slutet av oktober så innan dess måste den vara klar.

Nu väntar hundarna på en promenad märker jag, men fasiken vad det har börjat blåsa.
Solen är ju framm och det är inte så kalla vindar men ändå... kan det inte få vara fint när man är ledig..?
Mannen vill åka och fiska och kanske det... snart är ju den säsongen över och det blir mer innesittande på helgerna.
Och hungrig är jag också...

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-09-27 17:20:35

Skallebank och storstädning, vi har allt en del gemensamt idag...Fast min huvudvärk var inte så farlig, men jag tog mig ett piller allt för att bli av med det. Nu är jag bara trött, men behöver väl ordna med mat innan jag kraschar.

Postat av: N

Publicerad 2008-09-27 17:27:52

Usch dagen-efter-dagar är hemska. Hoppas städningen går bra i alla fall!

Postat av: TT

Publicerad 2008-09-28 19:36:54

Städningen gick sådär, jag fiskade istället men dammet ligger ju kvar! :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela