TyraTok

Livet är ett äventyr!

Back on track!

Publicerad 2008-09-14 16:56:55 i Allmänt,

Jag har lyckats sova till tio både lördag och söndag, tjohooo!
Jag visste väl att jag hade det kvar i mej... mina älskade sovmorgnar!!

Nu är jag mätt och belåten, vi har fiskat både igår och idag, jag har ätit nyttig fisk hela helgan, gud vad smart jag ska bli.
Igår fick jag en fin regnbåge och idag fick mannen en... större än min, men det kan jag stå ut med.
Idag var det sol och fint så jag satt mest och snackade med folk och njöt.
När vi åkte hem svängde vi förbi kompisar och fick kaffe och nybakt sockerkaka, vad en del är hurtiga.
Fast det är väl tur man inte är det för då skulle man vara ännu fetare runt midjan..

Vi diskuterade vår nya granne, dom känner tydligen henne och hon ska vara trevlig och glad, så det ska bli kul när hon flyttar in här bredvid.
Vi satt även och pratade kök och inredningar, och våra hyresvärdar... tydligen har det uppkommit ett missförstånd mellan dem och vår blivande granne, får se om hon får mer fixat än vi får.

Annars satt jag och dreglade avundsjukt på deras fina villa, jättefint kök och så snyggt och prydligt.
Vid maten satt jag sen och kollade i IKEA Family-tidningen och suckade avundsjukt på andras fina boende.
Tänk om inte pengar var så viktigt vid valet av boende...
Läste en artikel med överskriften  "ett hem ska väl spegla den man är, inte se ut som ett hotellrum."
Intressant tycker jag, fast just nu speglar mitt hem mer en slarvmaja... suck... men det är ju bäst att passa på att vara ute när det är skapligt väder, så får man höströja senare.

Har lyckats peta ihop ett halsband i helgen och har ett till i bakhuvudet så jag ska hänga tvätt och dra mej mot matsalsbordet för att försöka förverkliga den idén.
Fridens!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-09-14 17:06:24

HAllå!

Hoppas.....äsch, du verkar ha haft en skön och mysig helg.

Må så gott!

Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2008-09-15 06:17:17

Jaa det här med att städa...mitt scraprum såg ut som sju svåra år och ett nödår innan jag förbarmade mig. Konstigt nog infann sig inspirationen när det var städat o snyggt. När jag ändå höll på gjorde jag en rejäl utrensning av garderoberna också. Tog bort allt som jag inte använt de senaste 2 åren. Det blev 5 pappkassar till Brödet o Fiskarna och 2 till Återbruket. Äntligen blev det av! Kramisar

Postat av: TT

Publicerad 2008-09-15 06:58:39

Berith! Hmmm, nu gav du mej minsann lite måndagsångest,haha... jag har diskat, eh... tvättat två maskiner... tja, sedan mest roat mej. :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela