TyraTok

Livet är ett äventyr!

Fiffig...

Publicerad 2008-09-09 18:40:01 i Allmänt,

... är jag inte

Kom både till jobbet och hem med tåget idag, utan att somna eller något annat missöde.
När jag klev av hemma tänkte jag vara smart och  springa förbi Coop på en gång så slapp jag ut och handla sen.
Är jag väl hemma efter en arbetsdag blir jag slö och vill inte gärna dra ut i kvällen.
Ja, om det inte händer något roligt förstås... men det är det ju inte att handla direkt.

Nåväl, ilade genom affären med den gröna korgen i högsta hugg innan jag begav mej hemåt för att göra korv stroganoff.
Korven hade jag inhandlat igår för halva priset på Willys, gäller att vara om sej och kring sej så maten blir billig.
Men, ja, nu när jag har gjort klart allt och ska lägga sista finishen på grytan... har jag då tomatpuré?
Har jag ens krossade tomater...?
Nope... mannen får nöja sej med korv och någon odefinierbar sås ikväll för nu går jag inte ut mer.
Choppade och stekte upp massor med paprika, squash och broccoli så det blir lite mer än bara korv och lök med sås och ris.
Fast han ska vara glad att maten är klar när han kommer hem från fisket!

Min att-handla-lista börjar bli lång, tomatpuré, soja, diskmedel mm, synd att minnet är så kort att jag inte kommer ihåg att ta med listan till affären.
Min älskade minimjölk kom jag i alla fall ihåg, och när jag öppnade kylskåpet hade mannen också kommit ihåg den åt mej, så nu kan jag bälga mjölk ikväll.
Har ju blivit så duktig att jag dricker kranvatten till maten på jobbet, eller duktig...  det finns inget annat att välja på om man inte tar med sej något.
På badet kunde man alltid smita förbi drickamaskinen men nu har jag inte druckit cola zero på jättelänge.

Vill tacka mina trogna läsare för uppmuntran över mina smycken, det är så kul att höra! :o)

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-09-10 07:58:00

Ha ha ha, det här med att glömma listan känner jag igen! Fast det är nästan värre att ha listan med sig och ändå glömma att handla allt som står på den..Hur ska det bli ;)

Postat av: linda

Publicerad 2008-09-10 14:55:38

Jag behövde ingen mp3...

inte idag iallafall!

Men nästa gång kanske!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela