TyraTok

Livet är ett äventyr!

Giv mej kaffe, giv mej styrka...

Publicerad 2008-09-07 10:56:12 i Allmänt,

Här sitter jag och klurar... inte kom jag med ut på något fiske.
Jag hörde att det lät blött ute när mannen klev upp och han undrade vad jag menar... låter blött?
Ja, jag hör att bilarna åker på en blöt vägbana så jag sover vidare, tack och godmorgon sa jag och drog täcket över huvudet.
Då var klockan åtta.

Släpade mej ut i köket vid 9.30-tiden, måste vara världsrekord i sirapsgående idag, krävs MASSOR med kaffe känner jag...  kan inte begripa varför jag är så här trött och seg.
Vädret bidrar förstås, den gråa tonen fortsätter idag, roligt att det är så här när man är ledig, och alldeles för trött för att få något konstruktivt gjort.
Och gnälla är jag rätt bra på om jag får säga det själv.

Ska nog gå runt och släcka alla fönsterlampor, nu är ju hyresvärlden hemma från Afrikat och han gillar inte att det lyser för mycket, elen ingår ju i hyran.
Kanske piggnar jag till av den lilla rundan...

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-09-07 11:30:33

Då är det väl en himla tur att jag är purfinne av födelse eftersom jag går omkring och sjunger och nynnar för mig själv nästan jämt. Jag hoppas ingen tror att jag är full! Men om de tror det, så bjuder jag på det. :)

Postat av: TT

Publicerad 2008-09-07 14:01:13

Anne!

Jamen precis, det kan man bjuda på med gott samvete, mitt finska ursprung ruckar jag aldrig på!

Postat av: Paula

Publicerad 2008-09-07 19:11:04

Här var det nygjort o fint! Gillar svarta bakgrunder, men ännu har jag inte provat själv...

Och du verkar ha blivit "fiskbiten", är du bra på att tillaga fångsten också?

Vi har ett romerskt bad här i Ludvika, ska nog försöka få arsl-- ur vagnen i höst o gå dit.

Annars har vi ju en liten egen bastu, den ska värmas NU, vi badar ofta på söndagar, så är man fräsch som en nyponros när nya veckan börjar...

Grannen har en badtunna, o jag är såå avis! Först bastar dom o sen sitter dom i ljussken i sin balja och njuter....suck

Ha nu en bra vecka!

Postat av: TT

Publicerad 2008-09-08 13:01:40

Paula, jag är nöjd, hittade den här designen på snyggareblogg.se.

Skulle ju vilja göra en egen men kommer inte ihåg ett jota av vad jag lärde mej på mediautbildningen, haha.

Jag fiskar i perioder, brukar bli en period i slutet på varje sommar.

Mannen lagar till det mesta, han är ju norrman så han ska kunna sånt, fast jag kan, men jag gör mest i ugnen.



Jag har ingen bastu hemma, bara i stugan, skulle vilja ha hemma och en badtunna. Vi har också grannar som sitter i stearinljusets sken och sippar vin i sin tunna! :(



Ha en bra vecka du med, jag tänker lägga dej i länklistan om det är OK med dej..?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela