TyraTok

Livet är ett äventyr!

I andra tankar...

Publicerad 2008-09-05 08:12:35 i Allmänt,

... var jag tydligen i morse för jag svängde mot K-badet när jag körde av Suraleden!

Måste vara för att jag var där igår...
Men det gick ju att styra upp så jag åkte förbi Hovdestalund och Biskopsängen.
Hovdestalund gör mig alltid sorgsen, det har varit för många begravningar där genom åren och så ligger min lilla pojke i minneslunden där med en av mina bästa vänner,  E tar säkert hand om honom.
Men sen passerar man alla små husen vid koloniområdet och då  tänker man på glada fester man varit på där,  så känns det bättre.

Kvällen igår var så skön och avkopplande.
Min gamla kollega L blev jätteglad att se mej, vi har jobbat tight ihop i sju år, så där blev det jättekramen.
Vi har ju vår partykassa kvar så nu under hösten måste N, L och jag hitta på nåt. Får se om dotter J ska vara med också.
E i cafét blev också glad, hon har skickat SMS ibland och berättar att hon saknar mej den lilla raringen.

N hade köpt goda sallader, vi bastade och duschade,  jäste i värmerummet, åt sallad och hennes goda äppelkaka med vaniljsås och bastade lite till.
Sådant här ska vi göra oftare, kanske unna sej en behandling då och då.  Fast nu har man ju ingen personalrabatt.
Kul dessutom att träffa dom som jobbar på relaxen, de flesta hade ju gått på sommarledigt när jag slutade i somras.

En glad överraskning när jag kom till jobbet nyss, M hade tagit med sin man hit igårkväll och han hade borrat upp krokar åt oss båda så jag kunde hänga upp ljuslyktan och utsmycknaden.
Kom dessutom ihåg att ta med nallen som ska sitta i fönstret så nu är det sååå fint i mitt lilla fönster som går från golv till tak bredvid dörren ut mot korridoren.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-09-05 09:03:28

Skönt att du börjat "boa" in dig! Det brukar ta ett litet tag innan man får det som man vill!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela