TyraTok

Livet är ett äventyr!

Längtar ut...

Publicerad 2008-09-23 11:47:43 i Allmänt,

Jag gillar inte att himlen är blå och solen skiner när jag sitter inne och jobbar!
Helt egoistiskt struntar jag i dem som är lediga och kan njuta av det till synes underbara vädret.
Eller... nej, det gör jag väl inte direkt... kanske snarare ska erkänna att jag är avundsjuk på dem som får vara lediga och ute.
Tänk att få plocka svamp eller fiska i det här vädret!!
Eller bara sitta på trappan med en kopp kaffe och värma sej mot tegelväggen...

Nå, ska försöka gå tidigt idag för att hinna se lite sol annat än genom fönstret.
Så har jag tänkt många eftermiddagar men inte 17 har jag kommit iväg, hoppas det funkar idag.
Jag tycker själv att jag ligger rätt bra till i schemat, så kanske kanske... tänk att få går redan vid 15-tiden.

Nope, det här duger inte, 13 minuter till lunch så man ska väl hiva iväg de sista mailen och kuverten.

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2008-09-23 17:12:22

Hej! Du ska veta att jag faktiskt tänker på hur priviligierad jag är som är dagledig och kan njuta när vädret är som finast! Och jag tycker såå synd om alla som sitter inne o sliter när solen skiner som varmast!

Ibland orkar jag inte annat än att sitta en stund på balkongen, idag tog vi en liten förmiddagspromenad i skogen, fast någon god svamp hittade jag inte. Lika bra det förresten, orkar inte rensa nåt mer...

Nu ska vovvarnas mat göras i ordning, dom bortskämda jyckarna som bara äter hemlagat...

Ha det gott

Postat av: linda

Publicerad 2008-09-23 18:32:44

Plocka svamp en dag som denna är inte helt fel..

jag har tur jag jobbar bara till 13:30...men hade helst slutat innan jag börjat dessa härliga dagar...L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela