TyraTok

Livet är ett äventyr!

Mer tågstrul

Publicerad 2008-09-26 08:24:41 i Allmänt,

Klev iväg till tåget imorse, trodde jag var i sista minuten, men såg att folk gick från perrongen när jag kom fram!
Tog ur pluttarna ur öronen för att lyssna på vad  muttrade om och tydligen stod tåget kvar uppe i Ängelsberg.

Jaha?

Tänkte först gå hem och ta bilen men sen ändrade jag mej och satte mej med de flesta andra som tänkt åka tåg och inväntade bussen som skulle gå 7.30.
Gillar egentligen inte att skumpa runt i den men nu gick det rätt smidigt trots vägarbetena, och jag var här på jobbet 8.15, inte så pjåkigt ändå.
Värre för alla skolungdomar som skulle till Hallsta, dit skulle bussen gå 8.30.
Fast dom verkade ju inte sååå ledsna, och det minns man väl, man tog alla chanser att komma för sent eller slippa.

Nu ska vi se hur dagen fortsätter...

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2008-09-26 13:20:28

Ikapp ekonomiskt, egentligen borde vi väl vara det och är det väl på vissa sätt och vis, men inte på andra.

Jag såg lyxfällan igår, en ensamstående mamma som gav sina 13 och 18 åriga söner 1500 kr i fickpengar per månad och då betalade hon kläder, mobil och fritidsintressen för dem i tillägg. Undra på att ekonomin skitit sig där!

Postat av: TT

Publicerad 2008-09-26 13:24:03

Ja, jag såg också det.

Nog för att jag kan vara klantig och slösa men hon tog något slags rekord, tur att hennes grabb ville jobba och hjälpa till.

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-09-26 22:00:53

Hejsan!

Haha, hur många projekt sonm helst ligger just nu i träda. Bl a en hel kista med osydda barnkläder. Hihihi.

Ha en skön kväll!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela