TyraTok

Livet är ett äventyr!

Pendlarens vedermödor...

Publicerad 2008-09-15 09:32:59 i Allmänt,

Imorse satte sej en man i 55-årsåldern bredvid mej på tåget och började läsa lokalblaskan från i lördags.
Han bläddrade rätt snabbt igenom första delen, fastnade inte i någon artikel och bläddrade även förbi barnsidan, men återvände snabbt tillbaks till den.
Han började läsa en artikel om barns chatt- och SMS-språk, och den lusläste han hur länge som helst.
Jag fattar inte hur han kunde läsa så länge för det var ju inte mycket text men sedan började TT:s fantasi snurra igång.
Är han pedofil..? Försöker han memorera hur han ska tilltala kidsen på nätet... hmmm... låt oss hoppas att så inte är fallet!!

I fredags satte sej en liten halvfet karl bredvid mej på tåget hem. Som tur var var det ett säte mellan oss för jag höll på att spy när jag såg i ögonvrån att han grävde och bökade i näsan för att sedan stoppa ner det han hittade mellan sätena!!??
YEAAAAAAK... hade jag inte suttit längst in vid fönstret så jag stint kunde titta ut och lyssna på MP3:an så hade jag sprungit till andra änden av tåget.
Men jag gjorde tydligen något slags ljud av äckel för han slutade ganska omgånde,  och tack och lov hörde han hemma i Hallsta.
Men ser jag honom närma sej någon gång kommer jag att lägga benen på ryggen...

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-09-15 10:15:56

HAllå!

Vilken tur att man inte behöver pendla längre....

Hua...

Sitter på mitt kontor som inte har nån värme...jag fryyyyyser.

Måste ringa fastighetsförvaltare...som vanligt.

Annars är allt bara fint och hoppas att det är så hos dig också.

Kramisar

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-09-15 16:37:38

Vilka äckliga människor det finns!

Ungefär som när maken och jag var på en pub och åt och det var en gäst som satt och petade sig i öronen och stoppade det han "hittade" i munnen...!

Höll på att spy!

Ha dé!

Postat av: anne

Publicerad 2008-09-15 18:10:26

Fy fan!!! Det hade nog varit bättre om han stoppat det han hittade i mun isf mellan sätena! UUUÄÄÄÄKKKK!



Annat var det när yngsta grabben delade med sig till mamma..Jag har ett inlägg om just "kråkor".

Postat av: TT

Publicerad 2008-09-16 08:59:15

Kattis, därför föredrar jag egen bil egentligen, men man får se till pengarna... tyvärr.



Åsa, visst finns det, men där går väl gränsen, ÄTA??

Tur man inte ätit frukost än... då kom den väl upp...



Anne, men barn kan man ju ha överseende med!

Fast om han hade stoppat det i munnen hade jag spytt ner halva tåget!!

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-09-16 09:33:29

Åh, vad mysigt samtalsämne ni har här inne....hahaha

Japp, bildrullarna ska nog passa sig för mig. Hmm.

Han såg ju att det var en katt där, lite överseende får man ha. HAn kan ju tycka att det var lite gulligt att katten väntade på grönt istället för att bli förbannad.

Ha det gott!

KRam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela