TyraTok

Livet är ett äventyr!

Regndis...

Publicerad 2008-09-02 08:18:10 i Allmänt,

... hänger i luften. Höstlikt värre...

Men man får vara glad för det,  jag vaknade tidigt imorse av att regnet vräkte ner på det stora svarta garage-taket utanför mitt sovrumsfönster och hann tänka att det inte skulle vara roligt att gå från bilen i detta väder och att min regnjacka låg i andra bilen som står inlåst i den larmade verkstaden.
Sedan somnade jag om och som tur var har regnet lugnat ner sej, jag behövde inte ens jackan.

Men förkylningen, ack och ve, den har tagit ny fart så jag snyter och snyter igen, blä.
Fryser och känner mej hängig men jag tänker inte låta den besegra mej minsann, här ska jobbas.
Dessutom äter hela avdelningen lunch ute tillsammans varje tisdag efter lön och det vill jag inte missa.

Imorse kom jag i alla fall ihåg att packa ner en ljuslykta så jag också får tända ett ljus på morgon, som många andra gör här.
Eftersom jag köpte en grå (?) duk igår så tog jag en lila ljuslykta, det blev sååå fint.
Jag gillar ju färg och med en så intetsägande duk kan jag ändra inriktning i rummet när jag vill.

Nu kanske jag ska ta och göra någon nytta!

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-09-02 08:50:07

Hur går det för dig med nya jobbet? Känner du att du börjar komma in i det hela nu?

Kramisar

Postat av: TT

Publicerad 2008-09-02 08:57:33

Berith, det börjar väl ljusna, men det är miljoner moment kvar att lära.

Vart ju inslängd i den värsta rushen men det var nog bara nyttigt.

Hur har ni det nu när alla är på K, eller är du ledig fortfarande?

Postat av: E

Publicerad 2008-09-02 11:35:39

Vi får inte ha ljus på jobbet vi, vår hyresvärd har sagt ifrån. Taskigt värre! :0/

Postat av: TT

Publicerad 2008-09-02 13:25:55

E, det var det värsta! En liten ynka ljuslykta... får ni inte ens tända till jul?

Dags att byta, har du hört något från de du sökte?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela