TyraTok

Livet är ett äventyr!

Talking to myself

Publicerad 2008-09-07 19:05:57 i Allmänt,

Precis som Pippi brukade göra så tog jag ett samtal med mej själv
Här har jag yvats och glatts åt mina nya arbetstider så tar jag inte tillvara på dom efterlängtade lediga helgerna...
Kvart i tolv promenerade jag iväg i raskt takt för en 40 minuters rask walkabout runt byhåla, var helt genomsvettig när jag kom hem.
Denna plötsliga attack kom mest av att jag igår morse vägde 58,4 men imorse vägde jag 59,1!?
Får ta mej i nackskinnet och se till att jag får dessa attacker lite oftare.
Men snart öppnar Lögis och då ska A och jag gå på ragga jam minsann.

Sedan diskade jag upp det som fanns att gno rent, och skrubbade vidare på fönsterbrädorna i vardagsrummet så jag kan ställa tillbaks alla blommor nu när solen inte förstör dem inte längre.
Ska bli skönt att få plats på hyllorna igen.
Vår lägenhet är utsatt för solen hela förmiddagen och eftermiddagen, inget kan stå i fönstren och markiser fick vi inte fast vi blev lovade det från början.

Vidare i min iver att utföra nyttiga sysslor har jag lagt upp både mannens och ett par av mina egna nya jeans och städat i mitt pysselrum litegrann.
Skulle vilja ha bort bäddsoffan därifrån men då har vi ingen plats åt nattgäster...  jag behöver ett rum till helt klart.
Och det har vi ju men det går under benämningen skräprummet, för det är precis vad det blivit.
Meningen var att vi skulle göra iordning det till vårt nya sovrum för där steker inte morgonsolen men det är så trögt att få betalt för materialet man lägger ut och dom ska bestämma så mycket så vi struntar i det.
Det ser för jävligt ut och det får det göra helt enkelt tills vi flyttar.

Blev lite sur nu när jag hörde att nya grannen ska få ett helt nytt kök... vi får inte ens en ny spis som inte stormkokar maten när man har på låg temperatur som den här gör.
Gud vad jag längtar efter nytt boende!!

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-09-08 06:35:15

Godmorgon!

Hoppas du får en fin dag!

Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2008-09-08 08:12:32

Tack för kommentaren i min blogg! Jag är inne i en riktig skaparperiod just nu, det har blivit ytterligare 3 kort sen sist och det ligger material till 4 st till. Sen kan det gå lång tid utan att något händer innan nästa period kommer. Tänk om man kunde fördela det lite ist...suck.

Visste öinte att ni sökte nytt boende. Blir det byhåla igen eller funderar ni på att flytta tillbaks till stan?

Kramisar/Berith

Postat av: linda

Publicerad 2008-09-08 11:35:05

Hoppas det börjar ge med sig u!

tack för din omtanke, den värmer!



vågen är inte alltid ens bästa vän..L

Men en vän man får lära sig att leva med.

Postat av: TT

Publicerad 2008-09-08 13:17:14

Godmorgon Kattis, fast nu är det lunch! :o)

Ha en bra dag, kramar!



Berith, när ska du lära mej då! :o)

Jag vill i alla fall se lite grunder och verktyg och sånt om du har tid någon gång.



Linda, jag följer dej! :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela